ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Action Research as a Means to Change Classroom Discourse. In International Council on Education for Teaching (ICET), 59th World Assembly, Challenging disparities in education, Naruto University of Education, 19.-22. 6. 2015, Tokushima, Japan. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Action Research as a Means to Change Classroom Discourse
Autoři ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí), Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání International Council on Education for Teaching (ICET), 59th World Assembly, Challenging disparities in education, Naruto University of Education, 19.-22. 6. 2015, Tokushima, Japan, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Japonsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00080868
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky classroom discourse; dialogic teaching; action research
Štítky mzok, rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 19. 3. 2016 19:30.
Anotace
In this study, we present an action research project studying classroom discourse that took place at the Department of Educational Sciences at Masaryk University, Faculty of Arts, in Brno, the Czech Republic. The core of this project consisted of a development programme for teachers focused on a change in communication methods in dialogic teaching. We observed four teachers who took part in the programme in 2013/2014. Our goal was to determine how much the participation in the programme led to an actual change in teacherstudent communication in the classroom. The data analysis showed that the participating teachers did actually change their communication methods – there was an increase in the average levels of openness, cognitive demand, length of student replies, and the number of cases when students themselves initiated communication. The data analysis also showed that the process of change is unique for each teacher and there is no unified trajectory.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 03:25