2015
Muzejní profese a veřejnost. Potenciál muzejních pracovníků „nepedagogické“ profilace směrem k muzejnímu publiku
CHOVANČÍKOVÁ, Irena; Lucie JAGOŠOVÁ a Renata PETŘÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Muzejní profese a veřejnost. Potenciál muzejních pracovníků „nepedagogické“ profilace směrem k muzejnímu publiku
Název česky
Muzejní profese a veřejnost. Potenciál muzejních pracovníků „nepedagogické“ profilace směrem k muzejnímu publiku
Název anglicky
Museum Professions and Public. Potential of "Non-educative" Museum Staff towards Museum Audiences
Autoři
CHOVANČÍKOVÁ, Irena; Lucie JAGOŠOVÁ a Renata PETŘÍKOVÁ
Vydání
2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání konference
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
seminář; muzeologie; muzejní profese; muzejní edukace; muzejní publikum
Klíčová slova anglicky
seminar; museology; museum professions; museum education; museum audiences
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 19. 2. 2016 14:52, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
V originále
Již čtrnáctý ročník muzeologického semináře, spolupořádaného Masarykovým muzeem v Hodoníně a Oddělením muzeologie a Katedrou UNESCO pro muzeologii a světové dědictví Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, reagoval na vnímanou potřebu obrátit pozornost k nepedagogickým profesím v muzeu, které svým působením na veřejnost vytvářejí povědomí o instituci směrem ven. Dlouhodobý trend profesionalizace muzeí by měl směřovat nejen k oborové zdatnosti muzejních pracovníků, ale i k profesionalitě jejich vystupování vůči veřejnosti, ke kvalitě vnitřní spolupráce mezi jednotlivými muzejními profesemi a ke spolupráci mezi muzei a také jim příbuznými institucemi v různých rovinách muzejní práce.
Anglicky
The 14th museological seminar, prepared by Masaryk Museum in Hodonín with Centre of Museology and UNESCO Chair for Museology and World Heritage at Faculty of Arts of Masaryk University, reflected non-educative museum professions also influencing museum public and creating good meaning of institution. Lasting trends of museum institutions professionalisation should focus not only to having special competencies but also pedagogical competencies concerning professional approach to museum audiences, quality of intra-museum personnel co-operation as well as inter-museums co-operation.