SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ. Effect of Customer Satisfaction on Company Performance. Online. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. Brno, 2015, roč. 63, č. 3, s. 1013-1021. ISSN 1211-8516. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.11118/actaun201563031013. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Effect of Customer Satisfaction on Company Performance
Autoři SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, Brno, 2015, 1211-8516.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/15:00083268
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563031013
Klíčová slova anglicky customer satisfaction; product quality; company performance
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Změněno: 27. 1. 2016 23:05.
Anotace
The subject of this article is customer satisfaction and its impact on company performance through satisfaction with its products, including a comparison with the competition. Research was conducted in search of factors which aff ect customer satisfaction on the one hand and the performance of the company on the other hand. We constructed a model explaining what specifi c factors (aff ecting customer satisfaction) have an impact on the performance of a company. This model can help management to better run the business and achieve higher performance. The article is based on research that focused on companies in the food industry in Czech Republic and on their customers. First, we found the fi nancial performance of surveyed companies (based on indicators ROA, ROE and assets turnover) and on this basis they have been divided on companies effi cient and ineffi cient. Furthermore factors were identifi ed (based on previous research of authors) that have an impact on customer satisfaction (among these factors include product quality, customer requirements for product, comparison with competitive products, etc.). With the use of non-parametric statistical methods, logistic regression and discriminant analysis was analyzed, what factors aff ecting customer satisfaction also aff ect business performance.
Návaznosti
MUNI/A/1209/2014, interní kód MUNázev: Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku
Investor: Masarykova univerzita, Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 12:33