POŘÍZKOVÁ, Kateřina. Lékařská latina netradičně (inovace výukových materiálů pro studenty nelékařských oborů). Online. In Kateřina Pořízková a Libor Švanda. Latinitas Medica. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 111-118. ISBN 978-80-210-7789-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Lékařská latina netradičně (inovace výukových materiálů pro studenty nelékařských oborů)
Název anglicky Teaching Medical Latin Alternatively (innovations in teaching methods for students of Bachelor programme)
Autoři POŘÍZKOVÁ, Kateřina.
Vydání 1. vyd. Brno, Latinitas Medica, od s. 111-118, 8 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-80-210-7789-8
Klíčová slova česky latinská lékařská terminologie; inovace ve výuce lékařské latiny; jazyk pro specifické účely
Klíčová slova anglicky Latin Medical Terminology; Innovation in Medical Latin Teaching; Language for Specific Purposes
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 22. 3. 2016 17:12.
Anotace
Cílem prezentace je představit inovované výukové materiály latinsko-řecké lékařské terminologie, které jsou určeny studentům nelékařských oborů LF MU. Koncepce výukových materiálů je z hlediska výběru a rozvržení gramatických a lexikálních jevů mírně odlišná od tradičního modelu. Autoři vzhledem k nízké časové dotaci předmětu upřednostnili důraz na frekventované či pro daný obor specifické termíny. Materiály vznikají v interdisciplinární spolupráci s odborníky z lékařského prostředí (především anatomy a klinickými lékaři) a výběru lexika i jednotlivých gramatických jevů předcházela analýza korpusu autentických klinických diagnóz z elektronických chorobopisů fakultních nemocnic v Praze a Brně.
Anotace anglicky
The aim of the article is to introduce innovative teaching materials of Latin and Greek medical terminology (for students of Bachelor programmes at the Faculty of Medicine of Masaryk University). The concept of the teaching materials is slightly different from the traditional model as far as the excerption and organization of the grammatical and lexical phenomena are concerned. The authors* focus on frequent and specific collocation terms and on the statistical analysis of the corpus of authentic clinical diagnoses provided by teaching hospitals in Prague and Brno. The teaching materials have been created within interdisciplinary cooperation with medical experts (anatomy, clinical medicine).
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 00:15