GÉRYK, Jan. Using Visual Analytics Tool for Improving Data Comprehension. Online. In Olga C. Santos, Jesus G. Boticario, Cristobal Romero, Mykola Pechenizkiy, Agathe Merceron, Piotr Mitros, José María Luna, Cristian Mihaescu, Pablo Moreno, Arnon Hershkovitz, Sebastian Ventura, and Michel Desmarais. Proceedings for the 8th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2015). Madrid, Spain: International Educational Data Mining Society, 2015, s. 327-334. ISBN 978-84-606-9425-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Using Visual Analytics Tool for Improving Data Comprehension
Autoři GÉRYK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Madrid, Spain, Proceedings for the 8th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2015), od s. 327-334, 8 s. 2015.
Nakladatel International Educational Data Mining Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14330/15:00083285
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-84-606-9425-0
Klíčová slova anglicky Animation; motion charts; visual analytics; academic analytics; experiment
Štítky firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Jan Géryk, Ph.D., učo 72902. Změněno: 2. 12. 2015 15:33.
Anotace
The efficacy of animated data visualizations in comparison with static data visualizations is still inconclusive. Some researches resulted that the failure to find out the benefits of animations may relate to the way how they are constructed and perceived. In this paper, we present visual analytics (VA) tool which makes use of enhanced animated data visualization methods. The time is an important variable that needs to be modeled in VA. VA methods like Motion Charts show changes over time by presenting animations in two-dimensional space and by changing element appearances. The tool is primarily designed for exploratory analysis of academic analytics and supports various interactive visualization methods which enhance the Motion Charts concept. We evaluate the usefulness and the general applicability of the designed tool with a controlled experiment to assess the efficacy of the described methods. To interpret the experiment results, we utilized one-way repeated measures ANOVA.
Návaznosti
MUNI/A/1206/2014, interní kód MUNázev: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity (Akronym: SKOMU)
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 09:13