SYSLOVÁ, Zora, Alexandra DOBROVOLNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Egle HAVRDOVÁ, Lucie CHALOUPKOVÁ, Dušan KOSTRUB, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ a Libuše PARMOVÁ. Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 130 s. ISBN 978-80-210-7881-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol
Název anglicky Professional development and mentoring skills of kindergarten teachers
Autoři SYSLOVÁ, Zora, Alexandra DOBROVOLNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Egle HAVRDOVÁ, Lucie CHALOUPKOVÁ, Dušan KOSTRUB, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ a Libuše PARMOVÁ.
Vydání 1. vydání. Brno, 130 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7881-9
Klíčová slova česky učitel mateřské školy; profesní rozvoj; mentoring; sebereflexe; sociální konstruktivismus; pedagogická diagnostika; odborná stáž
Klíčová slova anglicky kindergarten teacher; professional development; mentoring; self-reflection; social constructivism; pedagogical diagnostics; traineeship
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 5. 2016 15:53.
Anotace
Publikace je jedním z výstupů projektu Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání (CZ.1.07/1.3.00/48.0022). Projekt reagoval na připravovaný kariérní systém. V rámci projektu bylo realizováno ucelené vzdělávání předškolních pedagogů s cílem rozvinout osobnostní a profesní kompetence potřebné pro individualizaci a diferenciaci vzdělávání a dovednosti potřebné pro mentoring v mateřské škole. Jedním z cílů bylo také získat zahraniční zkušenosti a kriticky je reflektovat v souladu s aktuálními přístupy v českých mateřských školách. Na témata spojená s cíli projektu jsou soustředěny jednotlivé kapitoly. Celou publikaci otevírá téma profesního rozvoje, které prolíná všemi ostatními kapitoly a propojuje je v jeden celek. Poslední kapitola je věnovaná efektům komplexního vzdělávání předškolních pedagogů a evaluaci projektu.
Anotace anglicky
The publication is one of the outputs of the development of personal and professional skills of teachers of kindergartens and primary schools to higher quality education (CZ.1.07/1.3.00/48.0022). The project responded to the upcoming career system. The project was implemented comprehensive training preschool teachers to develop personal and professional competencies needed for individualisation and differentiation of education and skills needed for mentoring in kindergarten. One of the objectives was also to gain experience abroad and critically reflect in accordance with current approaches in Czech kindergartens. On topics connected with the objectives of the project are concentrated in the individual chapters. Full publication opens the topic of professional development, which permeates all the other chapters and connects them into one unit. The last chapter is devoted to the effects of comprehensive education for preschool teachers and project evaluation.
Návaznosti
CZ.1.07/1.3.00/48.0022, interní kód MUNázev: Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání.
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání., 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 18:28