2014
Motivation of University Students as Future Entrepreneurs
MARINIČ, Peter, Viliam ZÁTHURECKÝ a Ondřej ŠPIČÁKZákladní údaje
Originální název
Motivation of University Students as Future Entrepreneurs
Autoři
MARINIČ, Peter (703 Slovensko, garant, domácí), Viliam ZÁTHURECKÝ (203 Česká republika, domácí) a Ondřej ŠPIČÁK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Central European Journal of Management, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 2336-2693
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/14:00083527
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
Motivation; demotivation; motivational factors; demotivational factors; establishment of new businesses; potential entrepreneur; start-up enterprises
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 9. 2020 09:57, Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper looks at the issue of motivating individuals entering into the business environment through the establishment of new businesses. The paper has been inspired by findings from the analysis of secondary data, in particular from questionnaire surveys carried out by renowned institutions in both the Czech Republic and across Europe. Attention is then focused on students from Masaryk University who are expected to enter the business environment. The questionnaire survey was aimed at students from the Faculty of Economics and Administration, as well as students from the Faculty of Law. The results are an important output for developing further methods in terms of their practical application in improving the preparation of students for their future careers.
Návaznosti
MUNI/A/1242/2014, interní kód MU |
|