2015
Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here
ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON a Silvia KOVAČIKOVÁZákladní údaje
Originální název
Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here
Název česky
Evaluace programu místně zakotveného učení: Od "tam" k "tady"
Autoři
ČINČERA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Bruce JOHNSON (840 Spojené státy, domácí) a Silvia KOVAČIKOVÁ (703 Slovensko)
Vydání
Applied Environmental Education & Communication, 2015, 1533-015X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/15:00083566
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
environmentální výchova; interpretace; místně zakotvené učení; výchova o Zemi; evaluace
Klíčová slova anglicky
Environmental education; interpretation; place-based education; earth education; evaluation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 8. 2015 18:33, doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D.
V originále
The article introduces a Czech environmental education middle school program focused on helping students develop place attachment to their community and on increasing their interest in natural area in their region. The evaluation applied a mixed approach combining pretesting/posttesting of the students (N = 158), two group interviews with selected students (N = 16), an interview with teachers (N = 2), field observations, and ongoing interviews with the main program leader. Although the evaluation did not find an effect of the program on the attractiveness of the natural area, the program appeared to increase community place attachment of the participants to their own community.
Česky
Článek představuje český program environmentální výchovy určený pro žáky základní školy a cílený na posílení jejich vztahu k místu a zájmu o přírodní lokalitu v jejich regionu. Evaluace aplikovala smíšený design kombinující pretest/ posttest (N=158), dva skupinové rozhovory s žáky (N=16) a dva s učiteli (N=2), terénní pozorování a průběžné rozhovory s hlavním lektorem. Ačkoliv evaluace neprokázala efekt programu na atraktivnost přírodní oblasti, program posílil vztah žáků k jejich komunitě.