J 2015

Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here

ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON a Silvia KOVAČIKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here

Název česky

Evaluace programu místně zakotveného učení: Od "tam" k "tady"

Autoři

ČINČERA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Bruce JOHNSON (840 Spojené státy, domácí) a Silvia KOVAČIKOVÁ (703 Slovensko)

Vydání

Applied Environmental Education & Communication, 2015, 1533-015X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/15:00083566

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

environmentální výchova; interpretace; místně zakotvené učení; výchova o Zemi; evaluace

Klíčová slova anglicky

Environmental education; interpretation; place-based education; earth education; evaluation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 8. 2015 18:33, doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D.

Anotace

V originále

The article introduces a Czech environmental education middle school program focused on helping students develop place attachment to their community and on increasing their interest in natural area in their region. The evaluation applied a mixed approach combining pretesting/posttesting of the students (N = 158), two group interviews with selected students (N = 16), an interview with teachers (N = 2), field observations, and ongoing interviews with the main program leader. Although the evaluation did not find an effect of the program on the attractiveness of the natural area, the program appeared to increase community place attachment of the participants to their own community.

Česky

Článek představuje český program environmentální výchovy určený pro žáky základní školy a cílený na posílení jejich vztahu k místu a zájmu o přírodní lokalitu v jejich regionu. Evaluace aplikovala smíšený design kombinující pretest/ posttest (N=158), dva skupinové rozhovory s žáky (N=16) a dva s učiteli (N=2), terénní pozorování a průběžné rozhovory s hlavním lektorem. Ačkoliv evaluace neprokázala efekt programu na atraktivnost přírodní oblasti, program posílil vztah žáků k jejich komunitě.