SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ. The possibility of evaluating an enterprise's performance in terms of evaluating its customer satisfaction. Online. In 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2015. 1. vyd. Sofia: SGEM international multidisciplinary scientific conference on social sciences and arts, 2015. s. 491-498. ISBN 978-619-7105-47-6. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The possibility of evaluating an enterprise's performance in terms of evaluating its customer satisfaction
Autoři SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání 1. vyd. Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2015, od s. 491-498, 8 s. 2015.
Nakladatel SGEM international multidisciplinary scientific conference on social sciences and arts
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/15:00089097
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-619-7105-47-6
ISSN 2367-5659
UT WoS 000374911200063
Klíčová slova anglicky ROA; ROE; assets turnover; growth of assets; Tobin's q; customer satisfaction; business performance
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 14. 3. 2017 08:09.
Anotace
When seeking to assess the impact of customer satisfaction on company performances, there are many ways to assess such performance. The preferred option, however, is to use ratios. Internationally, one of the most common indicators Tobin's q. This, cannot, however, be used for most enterprises in the Czech Republic. Thus, the autors have come up with variant of Tobin's q, one that might act as a suitable substitute. This ratio is the growth of assets, and its applicability will be tested in evaluating customer satisfaction with an enterprise. The object is to discover whether the asset growth ratio better separates (with respect to customer satisfaction) enterprises into performing and non-performing than currently used ratios (ROA, ROE and asset turnover).
Návaznosti
MUNI/A/1209/2014, interní kód MUNázev: Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku
Investor: Masarykova univerzita, Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 06:28