d 2015

Guide My W@y!: inspirace pro vzdělávání vysokoškolských poradců

HLOUŠKOVÁ, Lenka a Martin ŠŤASTNÝ

Základní údaje

Originální název

Guide My W@y!: inspirace pro vzdělávání vysokoškolských poradců

Název anglicky

Guide My W@y!: the inspiration for training of university guidance counsellors

Autoři

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin ŠŤASTNÝ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Olomouc, Newsletter Asociace vysokoškolských poradců, od s. 10-11, 2 s. 2015

Nakladatel

Asociace vysokoškolských poradců

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Popularizační texty a aktivity

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00083652

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

vysoškolský poradce; dotazník; mezinárodní mobilita; kariérový poradce; interkulturní problémy; zahraniční pobyt

Klíčová slova anglicky

college counsellor; questionnaire; international mobility; career counselling; intercultural issues; stay abroad

Štítky

Změněno: 21. 3. 2016 15:33, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

Příspěvek je uveden základní charakteristikou nově vznikajícího konceptu vzdělávání pro kariérové poradce, který bude výstupem projektu s názvem An European Guidance Counselling Concept for International Youth Mobility: Guide My W@y podporovaného v letech 2014-2016 z programu Erasmus+. Jádrem sdělení jsou dílčí výsledky tzv. Delphi dotazníku, který představuje jedno ze základních východisek pro tvorbu uvedeného konceptu. Delphi dotazník probíhal v lednu 2015 ve všech čtyřech zúčastněných zemích projektu (ČR, Německo, Polsko, Španělsko) a v textu je věnována pozornost dvěma tématům/modulům, za jejichž vznik jsou v projektu zodpovědní partneři z ČR (ÚPV FF MU). Konkrétně jsou v textu sumarizovány odpovědi na otázky, jak často se respondenti ve své každodenní praxi setkávají s řešením interkulturních problémů spojených s mobilitou mladých, jak často podporují mladé při zprostředkování studijních i pracovních pobytů a stáží a jakou důležitost těmto dvěma oblastem připisují ve své každodenní praxi. Protože oblast podpory mezinárodní mobility studentů či mladých akademických pracovníků není prioritním tématem dalšího vzdělávání vysokoškolských poradců v České republice, domníváme se, že by tento koncept mohl být zajímavou inspirací pro inovaci dalšího vzdělávání kariérových poradců na vysokých školách.

Anglicky

The contribution is the basic characteristic of the emerging concept of education for career guidance that will outcome as a project called An European Guidance Counselling Concept for International Youth Mobility: Guide My W@y supported in 2014-2016 by the Erasmus +. The core of the presentation is the partial results of the Delphi questionnaire, which represents one of the cornerstones for the creation of the concept. Delphi questionnaire was carried out in January 2015 in all four participating countries of the project (Czech Republic, Germany, Poland, Spain), and the text is addressed to two topics/modules, for whose formation is responsible the project partner from the Czech Republic (Department of Educational Sciences, Faculty of Arts, Masaryk University). Specifically the text summarizes the answers to questions about how often the respondents in their everyday practice meet with solving intercultural issues related to mobility of young people, as often support young when delivering learning and work programs and internships, and how important these two areas are in their everyday practice. Because the area to encourage international mobility of students and young academics is a priority issue of further education of the university counsellors in the Czech Republic, we believe that this concept could be interesting inspiration for innovation further education of career counsellors at universities.

Návaznosti

MUNI/A/1219/2014, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty