JUHAŇÁK, Libor a Jiří ZOUNEK. Analyzing Interaction Between Students In Online Discussion Forums Using Social Network Analysis. In ECER 2015 : Education and Transition. Contributions from Educational Research, Corvinus University, 7.-11. 9. 2015, Budapest, Hungary. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analyzing Interaction Between Students In Online Discussion Forums Using Social Network Analysis
Autoři JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání ECER 2015 : Education and Transition. Contributions from Educational Research, Corvinus University, 7.-11. 9. 2015, Budapest, Hungary, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00083679
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky analytika učení; učení online; online diskuze; analýza sociální sítě
Klíčová slova anglicky learning analytics; online learning; online discussions; social network analysis
Štítky mzok, rivok
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 21. 3. 2016 09:40.
Anotace
This paper examines how SNA methods, techniques and tools can be used to better understand learning and collaboration in discussion forums in online courses. It gives an introduction into this relatively new research approach and it discusses some related methodological questions and issues. It also presents partial results of a research on the types of person-to-person interactions in online discussion forums that are used as a learning tool in online and blended courses taught at the Faculty of Arts of Masaryk University.
Návaznosti
MUNI/A/1219/2014, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 01:38