k 2015

Teachers' attitudes towards curriculum innovations: Introducing the state-of-the-art

JANKO, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Teachers' attitudes towards curriculum innovations: Introducing the state-of-the-art

Název česky

Postoje učitelů ke změnám kurikula: mapování současného stavu poznání

Autoři

JANKO, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ

Vydání

International Conference on Textbooks and Educational Media (IARTEM 2015), 2015

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

kurikulum, kurikulární změna, učitelé, učebnice,

Klíčová slova anglicky

curriculum, curriculum change, teachers, textbooks

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 7. 3. 2016 14:57, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.

Anotace

V originále

The contribution was designed as a partial study within the grant project Between acceptance and resistance: Teachers' perceptions of curricular changes 10 years into the reform implementation. In the presented contribution a more detailed perspective of the issue has been adopted - the textbooks and their significance within the process of curriculum change has been taken into consideration. The aim was to summarize the state of the art related to teachersĘĽ attitudes towards curriculum change and their perceptions of textbooks (as curriculum materials) when enacting innovated curriculum.

Návaznosti

GA15-05122S, projekt VaV
Název: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy