2015
Teachers' attitudes towards curriculum innovations: Introducing the state-of-the-art
JANKO, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Teachers' attitudes towards curriculum innovations: Introducing the state-of-the-art
Název česky
Postoje učitelů ke změnám kurikula: mapování současného stavu poznání
Autoři
JANKO, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ
Vydání
International Conference on Textbooks and Educational Media (IARTEM 2015), 2015
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
kurikulum, kurikulární změna, učitelé, učebnice,
Klíčová slova anglicky
curriculum, curriculum change, teachers, textbooks
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 7. 3. 2016 14:57, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.
Anotace
V originále
The contribution was designed as a partial study within the grant project Between acceptance and resistance: Teachers' perceptions of curricular changes 10 years into the reform implementation. In the presented contribution a more detailed perspective of the issue has been adopted - the textbooks and their significance within the process of curriculum change has been taken into consideration. The aim was to summarize the state of the art related to teachersĘĽ attitudes towards curriculum change and their perceptions of textbooks (as curriculum materials) when enacting innovated curriculum.
Návaznosti
GA15-05122S, projekt VaV |
|