Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1311222, author = {Pecina, Pavel and Svoboda, Ivo}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, keywords = {technical subjects didactics; practical training didactics; educational psychology; teaching process; dimensions of learning; creativity; psychomotor skills; pedagogical research}, language = {cze}, issn = {1804-526X}, journal = {LIFELONG LEARNING – CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ}, title = {ASPEKTY UČENÍ V DIDAKTICE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ A PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ V KONTEXTU VÝUKOVÝCH METOD}, url = {http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1502/fulltext.pdf}, volume = {5/2015}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1311222 AU - Pecina, Pavel - Svoboda, Ivo PY - 2015 TI - ASPEKTY UČENÍ V DIDAKTICE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ A PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ V KONTEXTU VÝUKOVÝCH METOD JF - LIFELONG LEARNING – CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ VL - 5/2015 IS - 2 SP - 172-200 EP - 172-200 PB - Mendelova univerzita v Brně SN - 1804526X KW - technical subjects didactics KW - practical training didactics KW - educational psychology KW - teaching process KW - dimensions of learning KW - creativity KW - psychomotor skills KW - pedagogical research UR - http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1502/fulltext.pdf L2 - http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1502/fulltext.pdf N2 - Cílem předložené studie je seznámit odbornou veřejnost s otázkami využití psychologických poznatků v procesu výuky odborných předmětů a výuky praktického vyučování na středních odborných školách. V těchto procesech hraje klíčovou roli aplikace odpovídajících výukových metod. V úvodní části jsme vymezili řešený problém, zdůvodnili aktuálnost a vážnost dané problematiky, vymezili cíle studie, obsah studie a zaměřili se na aktuální stav řešení problému. V další části je pozornost věnována otázkám učení a osvojování poznatků v procesu výuky odborných předmětů s gradací do dimenze tvořivosti. Následuje část zaměřená na psychologické otázky výuky praktického vyučování se zaměřením na osvojování psychomotorických dovedností a uplatnění tvůrčích přístupů v procesu výuky. Prezentovány jsou i dílčí výzkumná zjištění v oblasti rozvoje technické tvořivosti žáků středních škol. ER -
PECINA, Pavel a Ivo SVOBODA. ASPEKTY UČENÍ V DIDAKTICE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ A PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ V KONTEXTU VÝUKOVÝCH METOD. \textit{LIFELONG LEARNING – CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ}. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015, roč.~5/2015, č.~2, s.~172-200. ISSN~1804-526X.
|