KACHLÍK, Petr. Vzdělávání školních metodiků prevence a realizace programů primární prevence na vybraných školách v teritoriu hlavního města Prahy. In DANIELOVÁ, L., SCHMIED, J. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Proceedings of international scientific conference ICOLLE 2015. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015, s. 270-280. ISBN 978-80-7509-287-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání školních metodiků prevence a realizace programů primární prevence na vybraných školách v teritoriu hlavního města Prahy
Název česky Vzdělávání školních metodiků prevence a realizace programů primární prevence na vybraných školách v teritoriu hlavního města Prahy
Název anglicky Training the school prevention methodists and realization primary prevention programs in selected schools in the territory of the capital city of Prague
Autoři KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Proceedings of international scientific conference ICOLLE 2015, od s. 270-280, 11 s. 2015.
Nakladatel Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00083867
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7509-287-8
Klíčová slova česky návyková látka; závislost; metodik prevence; primární prevence; minimální preventivní program; škola; žák; rozhovor; výzkum
Klíčová slova anglicky habit-forming substance; addiction; methodist of prevention; primary prevention; minimal preventive program; school; student; interview; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 24. 3. 2016 21:26.
Anotace
V rámci výzkumného projektu bylo pomocí strukturovaného rozhovoru o 8 základních položkách osloveno 5 metodiků prevence na záměrně vybraných středních školách v teritoriu hlavního města Prahy. Bylo hodnoceno jejich vzdělání, pracovní vytížení, financování, typy a formy preventivních aktivit ve školách, možnosti spolupráce s dalšími organizacemi, dostupnost prevence pro žáky. Dotazovaní informanti mají kromě preventivního působení i další výukové povinnosti, funkce metodika prevence není vždy honorována a zahrnuta do pedagogického úvazku. Preventivní aktivity jsou nejčastěji realizovány formou přednášek v průběhu běžné výuky, financovány školou a pro žáky bezplatné. Všichni informanti absolvovali specializační kurzy a dále se vzdělávají.
Anotace anglicky
Using a structured interview by 8 basic items were addressed 5 methodists of prevention to deliberately selected secondary schools in the territory of Prague. They were assessed by their education, workload, financing, types and forms of preventive activities in schools, opportunities for cooperation with other organizations, the availability of prevention for students. Interviewed informants have besides preventive action also other teaching duties, position methodist of prevention is not always rewarded, and included in the teaching commitment. Preventive activities are mostly carried out through lectures in the conventional teaching, funded by school and free for students. All informants attended specialized courses and educate themselves further.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 15:32