MAJCÍK, Martin. Bloková výuka nadaných žáků. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2015, roč. 20, č. 2, s. 135-150. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2015-2-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Bloková výuka nadaných žáků
Název anglicky Block teaching of gifted pupils
Autoři MAJCÍK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2015, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL Digitální knihovna FF MU
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00083921
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-2-8
Klíčová slova česky bloková výuka; nadaný žák; vzdělávání nadaných žáků
Klíčová slova anglicky block teaching; gifted pupil; education of gifted pupils
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 1. 4. 2016 15:37.
Anotace
Předložená empirická studie se zabývá charakteristikami blokové výuky nadaných žáků pátého ročníku ve srovnání s běžnou výukou v páté třídě. Blokovou výuku můžeme charakterizovat jako určitou formu nadstandardního přístupu vzdělávání nadaných nad rámec běžného kurikula. Hlavním cílem bloků je podpořit rozvoj kognitivních schopností intelektově nadaných žáků. Na základě získaných dat bylo vymezeno celkem pět klíčových charakteristik blokové výuky realizované na vybrané škole. Výzkumné šetření se postupně věnuje jednotlivým charakteristikám a přibližuje je v kontextu reálné výuky.
Anotace anglicky
This paper explores features of block teaching of gifted pupils and compares them with standard teaching of fifth-year pupils. Block teaching can be understood as above-standard teaching of gifted pupils which goes beyond the common curriculum. The main aim of block teaching is to support the development of cognitive skills among intellectually-gifted pupils. The paper presents five key features of block teaching which are based on data gathered at a selected school. The paper examines each of the five features and demonstrates them in the context of real teaching.
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 05:27