SVOJANOVSKÝ, Petr a Jan NEHYBA. Manifestations of Tacit Knowledge in Metaphors of Student Teacher. Online. In PRAGMATISM AND EDUCATION in the Visegrad Countries: History and Vistas. 2015, [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Manifestations of Tacit Knowledge in Metaphors of Student Teacher
Název česky Projevy tacitních znalostí v metaforách studentky učitelství
Autoři SVOJANOVSKÝ, Petr (203 Česká republika, domácí) a Jan NEHYBA (203 Česká republika, domácí)
Vydání PRAGMATISM AND EDUCATION in the Visegrad Countries: History and Vistas, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00081036
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky tacitní znalost; čistý jazyk; metafory; studenti učitelství
Klíčová slova anglicky tacit knowledge; clean language; metaphors; pre-service teachers
Změnil Změnil: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467. Změněno: 23. 3. 2016 11:41.
Anotace
In the presentation, firstly we deal with the operationalization of the tacit knowledge, so that it is possible to do the research of tacit knowledge. We define tacit knowledge in contrast to explicit knowledge on the basis of two criteria – the degree of knowledge awareness and the degree of knowledge articulation. As a key element for the research of tacit knowledge have been identified metaphors. The aim of our appearance is to present the results of qualitative research, specifically, study of one case – student teacher Alena. The empirical material was gained by a non-traditional way of conducting in-depth interview called “clean language”. This is the method of inquiry that can be included in neurophenomenological tradition. In the analysis of the data we are looking for the answer to the question, how is the tacit knowledge manifested in the context of metaphorical expression of students, and as a result we identify four different manifestations. In the light of the research findings in the final discussion we raise the question of whether instead of focusing on the detection of the tacit knowledge rather focus on their intentional influence.
Anotace česky
V prezentaci se nejdříve věnujeme operacionalizaci tacitních znalostí tak, aby je bylo možné výzkumně uchopovat. Tacitní znalosti definujeme v kontrastu ke znalostem explicitním na základě dvou kritérií - míra uvědomovanosti znalosti a míra artikulovatelnosti znalosti. Jako klíčový element při výzkumu tacitních znalostí byly identifikovány metafory. Cílem vystoupení je prezentovat výsledky kvalitativní studie, konkrétně jednoho případu - studentky učitelství Aleny. Empirický materiál byl získáván s pomocí netradiční metody vedení hloubkového rozhovoru zvané "čistý jazyk". Hledali jsme odpověď na výzkumnou otázku, jak se tacitní znalosti projevují v metaforách studentky učitelství. Výsledkem jsou čtyři konkrétní projevy tacitních znalostí, které jsme v datech identifikovali. V závěru diskutujeme otázku, zda se spíše než na odhalování (či zexplicitňování) tacitních znalostí orientovat na jejich záměrné ovlivňování.
Návaznosti
GA13-20049S, projekt VaVNázev: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe
Investor: Grantová agentura ČR, Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 14:36