2015
Consumer Satisfaction and Enterprise Performance
SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁZákladní údaje
Originální název
Consumer Satisfaction and Enterprise Performance
Autoři
SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, European Financial Systems 2015, od s. 561-567, 7 s. 2015
Nakladatel
Masaryk University
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/15:00083948
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-7962-5
UT WoS
000370679200074
Klíčová slova anglicky
consumer satisfaction; performance; ratios
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2016 11:06, Mgr. Bc. Hana Bohrnová, Ph.D.
Anotace
V originále
The subject of this paper is the relationship between consumer satisfaction and enterprise performance. The aim of this paper is to analyse the effect that consumer satisfaction has on enterprise performance. The paper is based on research into consumer satisfaction (consumers of the enterprises being surveyed) and the performance of the food industry in the Czech Republic. The research was conducted using a questionnaire (for consumers) and the Albertina database (for enterprises). The evaluation was carried out using standard statistical methods. In the research, the impact of consumer satisfaction (assessed using several factors and individual parameters) on enterprise performance was proven (statistically). It will be interesting to discover if performing enterprises have more satisfied consumers than non-performing enterprises.
Návaznosti
MUNI/A/1209/2014, interní kód MU |
|