D 2015

Consumer Satisfaction and Enterprise Performance

SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Consumer Satisfaction and Enterprise Performance

Autoři

SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, European Financial Systems 2015, od s. 561-567, 7 s. 2015

Nakladatel

Masaryk University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/15:00083948

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-7962-5

UT WoS

000370679200074

Klíčová slova anglicky

consumer satisfaction; performance; ratios

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2016 11:06, Mgr. Bc. Hana Bohrnová, Ph.D.

Anotace

V originále

The subject of this paper is the relationship between consumer satisfaction and enterprise performance. The aim of this paper is to analyse the effect that consumer satisfaction has on enterprise performance. The paper is based on research into consumer satisfaction (consumers of the enterprises being surveyed) and the performance of the food industry in the Czech Republic. The research was conducted using a questionnaire (for consumers) and the Albertina database (for enterprises). The evaluation was carried out using standard statistical methods. In the research, the impact of consumer satisfaction (assessed using several factors and individual parameters) on enterprise performance was proven (statistically). It will be interesting to discover if performing enterprises have more satisfied consumers than non-performing enterprises.

Návaznosti

MUNI/A/1209/2014, interní kód MU
Název: Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku
Investor: Masarykova univerzita, Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty