B 2014

Koncepce rané logopedické intervence v České republice : teorie, výzkum, terapie

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona

Základní údaje

Originální název

Koncepce rané logopedické intervence v České republice : teorie, výzkum, terapie

Název anglicky

The Conception of Early Speech Therapy Intervention in the Czech Republic : Theory, research, therapy

Vydání

1. vyd. Brno, 286 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-7561-0

Klíčová slova česky

raný věk, vývoj řeči, opožděný vývoj řeči, raná logopedická intervence, včasná diagnostika, děti s identifikovatelným rizikem, děti s potencionálně identifikovatelným rizikem

Klíčová slova anglicky

early age, speech development, delayed speech development, early speech therapy intervention, early diagnostics, children in risk, children in established-risk

Štítky

Změněno: 23. 9. 2015 12:55, Mgr. Jana Dykastová

Anotace

V originále

Raná logopedická intervence je důležitou oblastí logopedie, přesto v České republice není na rozdíl od zahraničí poskytována v odpovídající míře. V publikaci je zpracována raná logopedická intervence s akcentem na včasnou diagnostiku deficitů ve vývoji řeči, přičemž jsou prezentovány dvě skupiny rizikových dětí z aspektu vývoje řeči – děti s identifikovatelným rizikem a děti s potencionálně identifikovatelným rizikem. Publikace přináší aktuální pohledy na diagnostiku i terapii dětí s deficity ve vývoji řeči ve věku 0–36 měsíců.

Anglicky

Early speech therapy intervention plays the key role in speech therapy, but comparing the situation in the Czech Republic with foreign countries, the support is not provided as is demanded. In this text is described early speech therapy intervention in the Czech Republic with emphasis on early diagnostics of deficits of speech development. Presented are two groups of children in risk of speech development – children with identified risk and children potentially in risk. The text presents current views on diagnostics and therapy of children with deficits in speech development in the age from 0–36 months.