B 2014

Trasy : výzkum historických a inovativních aspektů umění a edukace

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Trasy : výzkum historických a inovativních aspektů umění a edukace

Název anglicky

Traces : Research on historical and innovative aspects of the fine arts and education

Vydání

1. vyd. Brno, 256 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-210-7544-3

Klíčová slova česky

výtvarné umění; edukace; inovace; intermedialita; performativnost; současné umění

Klíčová slova anglicky

fine arts; education; innovation; intermediality; performatity; contemporary art

Štítky

Změněno: 24. 9. 2015 09:53, Mgr. Jana Dykastová

Anotace

V originále

Publikace je rozdělena do tří hlavních kapitol – I. Historie a inovace umění i pedagogiky v sebereflexi, II. Pohledy participujících, III. Interní dosahy externích cest. Jednotlivé kapitoly jsou shrnutím reflexe pedagogicko-uměleckých a teoretických aktivit tří vysokoškolských učitelů (H. Stehlíková Babyrádová, R. Horáček, P. Kamenický) za posledních 20 let. Smyslem textů je objasnit základní principy vedoucí k inovaci výuky nejen na VŠ, ale i všeobecné pedagogické praxe. Jednotliví autoři uvádějí příklady z vlastní praxe a tyto opatřují teoretickými východisky i doporučeními pro další vývoj. Příspěvky studentů doktorského studijního programu volně navazují na text učitelů a posunují klíčová témata do aktuálního dění. Týkají se hodnocení reflexívních složek teorie umění, dále performativního charakteru aktuálních otázek pedagogiky (rituál) a chápání otevřenosti inspirativních aspektů externího putování spojeného s poznáváním Jiného.

Anglicky

The publication is divided into three main chapters – I. History and innovation of arts and education in self-reflection, II. Views of participants, III. Internal ranges of external routes. Each chapter is a summary reflection of pedagogical-artistic and theoretical activities of three university teachers (H. Stehlíková Babyrádová, R. Horáček, P. Kamenický) over the past 20 years. The purpose of the text is to clarify the basic principles leading to innovation not only related with teaching at universities, but also in general educational practice. Each authors give examples of their own experience and connect them with theoretical base and recommendations for further development. Doctoral students linked their articles to the texts of teachers and shift key issues in current context. Articles concern about the evaluation of reflexive components of the theory of art, as well as the performative base of the topical issues of education (ritual) and understanding openness and inspiring aspects of external wandering associated with exploring differences.