STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Trasy : výzkum historických a inovativních aspektů umění a edukace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 256 s. ISBN 978-80-210-7544-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Trasy : výzkum historických a inovativních aspektů umění a edukace
Název anglicky Traces : Research on historical and innovative aspects of the fine arts and education
Autoři STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana.
Vydání 1. vyd. Brno, 256 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN 978-80-210-7544-3
Klíčová slova česky výtvarné umění; edukace; inovace; intermedialita; performativnost; současné umění
Klíčová slova anglicky fine arts; education; innovation; intermediality; performatity; contemporary art
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 24. 9. 2015 09:53.
Anotace
Publikace je rozdělena do tří hlavních kapitol – I. Historie a inovace umění i pedagogiky v sebereflexi, II. Pohledy participujících, III. Interní dosahy externích cest. Jednotlivé kapitoly jsou shrnutím reflexe pedagogicko-uměleckých a teoretických aktivit tří vysokoškolských učitelů (H. Stehlíková Babyrádová, R. Horáček, P. Kamenický) za posledních 20 let. Smyslem textů je objasnit základní principy vedoucí k inovaci výuky nejen na VŠ, ale i všeobecné pedagogické praxe. Jednotliví autoři uvádějí příklady z vlastní praxe a tyto opatřují teoretickými východisky i doporučeními pro další vývoj. Příspěvky studentů doktorského studijního programu volně navazují na text učitelů a posunují klíčová témata do aktuálního dění. Týkají se hodnocení reflexívních složek teorie umění, dále performativního charakteru aktuálních otázek pedagogiky (rituál) a chápání otevřenosti inspirativních aspektů externího putování spojeného s poznáváním Jiného.
Anotace anglicky
The publication is divided into three main chapters – I. History and innovation of arts and education in self-reflection, II. Views of participants, III. Internal ranges of external routes. Each chapter is a summary reflection of pedagogical-artistic and theoretical activities of three university teachers (H. Stehlíková Babyrádová, R. Horáček, P. Kamenický) over the past 20 years. The purpose of the text is to clarify the basic principles leading to innovation not only related with teaching at universities, but also in general educational practice. Each authors give examples of their own experience and connect them with theoretical base and recommendations for further development. Doctoral students linked their articles to the texts of teachers and shift key issues in current context. Articles concern about the evaluation of reflexive components of the theory of art, as well as the performative base of the topical issues of education (ritual) and understanding openness and inspiring aspects of external wandering associated with exploring differences.
VytisknoutZobrazeno: 22. 5. 2024 19:54