ZOUNEK, Jiří, Dana KNOTOVÁ a Michal ŠIMÁNĚ. Resources mediating the history of primary schooling during the normalization period in the Czech Republic (1969-1989). In ECER 2015 : Education and Transition. Contributions from Educational Research, Corvinus University, 7.-11. 9. 2015, Budapest, Hungary. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Resources mediating the history of primary schooling during the normalization period in the Czech Republic (1969-1989)
Autoři ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí).
Vydání ECER 2015 : Education and Transition. Contributions from Educational Research, Corvinus University, 7.-11. 9. 2015, Budapest, Hungary, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00081054
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky resources; primary schools; normalization; oral history; Czechoslovakia
Štítky mzok, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 23. 3. 2016 11:23.
Anotace
The main objective of this paper is to describe and explain availability and information value of resources mediating understanding the history of primary school education in the Czech Republic in 1969-1989, in the region of the former South Moravia region (one of the largest regions of former Czechoslovakia). The other objectives include exploring acquisition and analysis of selected types of resources including oral-history resources.
Návaznosti
GA14-05926S, projekt VaVNázev: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Grantová agentura ČR, Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
VytisknoutZobrazeno: 9. 6. 2024 14:55