TŮMA, František. Display questions in expert teachers’ EFL classes. In International Conference on Language, Literature and Culture in Education. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Display questions in expert teachers’ EFL classes
Autoři TŮMA, František.
Vydání International Conference on Language, Literature and Culture in Education, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky classroom interaction; teacher talk; English as a foreign language; display questions; institutional talk; conversation analysis
Změnil Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 9. 3. 2016 09:13.
Anotace
Research shows that teachers’ display questions (i.e. questions that typically have only one correct answer, which the teacher already knows at the time of asking) comprise a substantial proportion of teacher talk. Relatedly, display questions are often considered less communicative, non-natural and a resource of teachers’ power. However, from the perspective of institutional talk, they reflect the natural asymmetry inherent to the institutional goals. This claim is supported by presenting selected outcomes of conversation analysis conducted on 13 lessons taught by 13 expert teachers. Special attention is paid to justifying the role of display questions in EFL classroom interaction.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 23:15