Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy
ČEŠKOVÁ, Tereza a Petr KNECHT. Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy. In XXIII. konference ČAPV: Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. 2015. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy |
Název česky | Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy |
Název anglicky | The phases implemented in problem-solving tasks in Science instruction at Czech primary schools |
Autoři | ČEŠKOVÁ, Tereza a Petr KNECHT. |
Vydání | XXIII. konference ČAPV: Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu, 2015. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | výuková situace, problémově orientovaná výuková situace, fáze problémově orientované výukové situace |
Klíčová slova anglicky | learning situation, problem learning situation, phases of problem learning situation |
Změnil | Změnila: Mgr. Tereza Češková, Ph.D., učo 209756. Změněno: 29. 9. 2015 17:55. |
Anotace |
---|
Cílem příspěvku je pomocí videostudie analyzovat učební úlohy coby jádra výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy, a to z hlediska užití fází řešení problémové učební úlohy. Příspěvek hledá odpověď na otázku Jaké je zastoupení a délka fází řešení problémových učebních úloh ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ. |
Anotace anglicky |
---|
The aim of our paper is to describe how problem-solving tasks that develop the problem-solving competence in primary Science education are used in real instruction as captured by a video study – with a focus on the phases of the process of solving problem-solving tasks and aims to answer the following question: What is the frequency and length of the problem-solving task phases implemented in primary Science lessons (as documented in the individual lessons and in the whole research sample)? |
Návaznosti | |
---|---|
GA14-06480S, projekt VaV | Název: Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky |
Investor: Grantová agentura ČR, Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky |
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 20:43