FUČÍK, Petr. Co říkají vyučující o dětech migrantů a dětech z etnických menšin: výsledky dotazníkového šetření (Teachers' Attitudes Towards the Migrants' Children and Children from Ethnic Minorities: the Results of Survey). In Jarkovská, Lucie, Lišková, Kateřina, Obrovská, Jana, Souralová, Adéla. Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti. 1st ed. Praha: Portál, 2015, p. 97-124, 27 pp. ISBN 978-80-262-0792-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Co říkají vyučující o dětech migrantů a dětech z etnických menšin: výsledky dotazníkového šetření
Name in Czech Co říkají vyučující o dětech migrantů a dětech z etnických menšin: výsledky dotazníkového šetření
Name (in English) Teachers' Attitudes Towards the Migrants' Children and Children from Ethnic Minorities: the Results of Survey
Authors FUČÍK, Petr.
Edition 1. vyd. Praha, Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti, p. 97-124, 27 pp. 2015.
Publisher Portál
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50000 5. Social Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-262-0792-4
Keywords (in Czech) etnicita; vzdělávání; nerovnosti; stejnost; různost
Keywords in English ethnicity; education; inequalities; sameness; difference
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petr Fučík, PhD., učo 44497. Changed: 2/10/2015 09:53.
Abstract
Kniha se komplexně zabývá problematikou vzdělávání žáků migrantů a žáků z etnických menšin. Všímá si přitom role všech relevantních aktérů a postupuje při prozkoumání vztahu mezi etnicitou a vzděláváním od makrosociální úrovně reprezentované např. vzdělávacími politikami až po mikrosociologickou rovinu studia každodennosti v etnicky různorodých třídních kolektivech. V úvodu kniha čtenáře seznamuje s klíčovými pojmy a koncepty (vzdělávací, migrační a reprodukční strategie) a nabízí exkurz do vymezení etnicity jako analytické a empirické kategorie, která může být ve školním prostředí zkoumána pomocí etnografických metod. Následuje kontextualizace tématu skrze uvedení do historických proměn migrace do československého a českého prostředí. Jednotlivé kapitoly pokrývají všechny relevantní oblasti zkoumané problematiky.
Abstract (in English)
The book focuses on the education of pupils from migrant and ethnic background. The education is studied from different perspectives - from the macro level of educational politics to the microsociological level of everyday lives in ethnically mixed classrooms. Drawing upon ethnographic research, the book illuminates how children, teachers, and parents make sense of (ethnic) differences in educational process.
Links
GAP404/12/1487, research and development projectName: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin (Acronym: MOPED)
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 26/7/2024 11:39