2015
Začínající učitelé a drop-out
PÍŠOVÁ, Michaela; Světlana HANUŠOVÁ; Klára ULIČNÁ; Eva MINAŘÍKOVÁ; Miroslav JANÍK et. al.Základní údaje
Originální název
Začínající učitelé a drop-out
Název česky
Začínající učitelé a drop-out
Název anglicky
Novice teachers and drop-out
Autoři
PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí); Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí); Klára ULIČNÁ (203 Česká republika, domácí); Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí); Miroslav JANÍK (203 Česká republika, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
XXIII. ročník ČAPV Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. Konference ČAPV 2015. 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00081077
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
začínající učitel; odchod z profese; příčiny
Klíčová slova anglicky
novice teacher; drop-out; causes
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2016 15:27, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Jedním z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání je nedostatek učitelů a stále vzrůstající míra odchodů učitelů z profese, tzv. drop-out. Od konce 50. let 20. století je drop-outu věnována pozornost pedagogického výzkumu nejprve v USA a v Británii, v posledních dekádách celosvětově (Cooper & Alvarado, 2006). Nejohroženější profesní skupinou jsou přitom učitelé - novicové (Ingersoll, 2003). Příspěvek nabízí přehledovou studii zaměřenou na empirický výzkum drop-outu začínajících učitelů
Anglicky
One of the factors that influence quality of education are teacher shortages and increasing drop-out rate. Research has paid attention to drop-out since the late 1950s particularly in Great Britain and the United States, in the last decades it has become a global issue (Cooper & Alvarado, 2006). The most endangered professional group are beginning teachers (Ingersoll, 2003). The presentation offers a review of empirical studies into drop-out of novice teachers
Návaznosti
GA15-12956S, projekt VaV |
|