k 2015

Začínající učitelé a drop-out

PÍŠOVÁ, Michaela; Světlana HANUŠOVÁ; Klára ULIČNÁ; Eva MINAŘÍKOVÁ; Miroslav JANÍK et. al.

Základní údaje

Originální název

Začínající učitelé a drop-out

Název česky

Začínající učitelé a drop-out

Název anglicky

Novice teachers and drop-out

Autoři

PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí); Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí); Klára ULIČNÁ (203 Česká republika, domácí); Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí); Miroslav JANÍK (203 Česká republika, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

XXIII. ročník ČAPV Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. Konference ČAPV 2015. 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00081077

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

začínající učitel; odchod z profese; příčiny

Klíčová slova anglicky

novice teacher; drop-out; causes

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2016 15:27, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Anotace

V originále

Jedním z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání je nedostatek učitelů a stále vzrůstající míra odchodů učitelů z profese, tzv. drop-out. Od konce 50. let 20. století je drop-outu věnována pozornost pedagogického výzkumu nejprve v USA a v Británii, v posledních dekádách celosvětově (Cooper & Alvarado, 2006). Nejohroženější profesní skupinou jsou přitom učitelé - novicové (Ingersoll, 2003). Příspěvek nabízí přehledovou studii zaměřenou na empirický výzkum drop-outu začínajících učitelů

Anglicky

One of the factors that influence quality of education are teacher shortages and increasing drop-out rate. Research has paid attention to drop-out since the late 1950s particularly in Great Britain and the United States, in the last decades it has become a global issue (Cooper & Alvarado, 2006). The most endangered professional group are beginning teachers (Ingersoll, 2003). The presentation offers a review of empirical studies into drop-out of novice teachers

Návaznosti

GA15-12956S, projekt VaV
Název: Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů