Autobus nebo vlak? Ekonomický pohled na optimalizaci modálního splitu.
KVIZDA, Martin. Autobus nebo vlak? Ekonomický pohled na optimalizaci modálního splitu. In Autobus a vlak - konkurence nebo spolupráce? 2015. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Autobus nebo vlak? Ekonomický pohled na optimalizaci modálního splitu. |
Název anglicky | Coach or Train? An Economic view on Optimization of Modal Split. |
Autoři | KVIZDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Autobus a vlak - konkurence nebo spolupráce? 2015. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Vyžádané přednášky |
Obor | 50200 5.2 Economics and Business |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Kód RIV | RIV/00216224:14560/15:00080398 |
Organizační jednotka | Ekonomicko-správní fakulta |
Klíčová slova česky | železniční doprava; konkurence; dopravní politika; modální split |
Klíčová slova anglicky | rail transport; competition; transport policy; modal split |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnil: prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D., učo 171. Změněno: 11. 10. 2015 19:57. |
Anotace |
---|
Přednáška analyzuje faktory volby užití dopravního módu z hlediska dopravce, cestujícího a objednatele (státu, kraje). Na základě ekonomické teorie jsou definovány základní modely (dvousektorový a třísektorový) volby módu a důsledky pro veřejnou osobní dopravu. |
Anotace anglicky |
---|
The lecture analyzes the significance of rolling stock as an element of competitiveness of rail passenger transport. First, from the perspective of the carrier identifies business strategies, which constitute a supply of transport services. Then identifies consumer strategy of passengers, which drives a demand for transport. The result is a decision matrix, where the preferences of passengers meet or do not meet with offered services of carriers. Lecture further explains the importance of different categories of vehicles to achieve equilibrium between supply and demand on the market for transport services. |
Návaznosti | |
---|---|
TD020010, projekt VaV | Název: Optimalizace a zefektivnění zadávání a kontroly veřejných soutěží v osobní železniční dopravě v ČR v kontextu společných politik EU. |
Investor: Technologická agentura ČR, Optimalizace a zefektivnění zadávání a kontroly veřejných soutěží v osobní železniční dopravě v ČR v kontextu společných politik EU. |
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 15:51