KAŠPAROVÁ, Klára. Implementation of innovative practices in corporate social responsibility of Czech companies. Online. In Martin Lukeš, Ivana Svobodová, Jan Mareš, Jitka Srpová. Innovation management and Corporate Sustainability 2015. Proceedings of the 3rd International Conference. 1st ed. Prague: Oeconomica, 2015, s. 108-117. ISBN 978-80-245-2092-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Implementation of innovative practices in corporate social responsibility of Czech companies
Název česky Implementace inovativních postupů ve společenské odpovědnosti českých podniků
Autoři KAŠPAROVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1st ed. Prague, Innovation management and Corporate Sustainability 2015. Proceedings of the 3rd International Conference, od s. 108-117, 10 s. 2015.
Nakladatel Oeconomica
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW http://imacs.vse.cz/conference-proceedings/
Kód RIV RIV/00216224:14560/15:00095800
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-245-2092-6
UT WoS 000381379300010
Klíčová slova česky reportování o společenské odpovědnosti podniku; závažnost; důvěryhodnost, výroční zprávy
Klíčová slova anglicky corporate social responsibility reporting; materiality; credibility; annual reports
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Klára Kašparová, Ph.D., učo 16090. Změněno: 22. 9. 2017 12:03.
Anotace
Corporate Social responsibility (CSR) reporting can be considered as process innovation. It is a way to identify opportunities for process and performance improvements company-wide. These improvements ensure its competitive advantage. However, it is valid only when content of the report respects the principle of materiality and credibility is assured. One way to determine materiality is the concern expressed directly from the stakeholders. Therefore, the research objective is to determine whether Czech companies support dialogue with stakeholders in their CSR reports. The paper uses conceptual content analysis. Results indicate that companies include in their CSR reports information on contact details, but impersonal passive forms prevail.
Anotace česky
Společensky odpovědné reportování může být chápáno jako procesní inovace. Pomocí něj lze identifikovat příležitosti pro procesní a výkonnostní zlepšení podniku. Tato zlepšení zajišťují jeho konkurenční výhodu. Toto však platí pouze tehdy, když obsah reportu respektuje princip závažnosti a je zajištěna jeho důvěryhodnost. Jedním ze způsobů, jak určit závažnost je zájem vyjádřený přímo stakeholdery podniku. Výzkumným cílem bylo proto zjistit, zda české podniky podporují dialog se stakeholdery ve svých výročních zprávách. Jako výzkumná metoda byla zvolena konceptuální obsahová analýza. Z výsledků vyplývá, že podniky zahrnují do svých CSR reportů informace o kontaktních údajích, bohužel převažuje neosobní a pasivní forma.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 01:48