MÜLLER, Tomáš a Hana RUDOVÁ. Real-life Curriculum-based Timetabling with Elective Courses and Course Sections. Annals of Operations Research. Springer Netherlands, 2016, roč. 239, č. 1, s. 153-170. ISSN 0254-5330. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s10479-014-1643-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Real-life Curriculum-based Timetabling with Elective Courses and Course Sections
Autoři MÜLLER, Tomáš (203 Česká republika) a Hana RUDOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Annals of Operations Research, Springer Netherlands, 2016, 0254-5330.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 1.709
Kód RIV RIV/00216224:14330/16:00087729
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s10479-014-1643-1
UT WoS 000373223800009
Klíčová slova anglicky Course timetabling; Curriculum-based timetabling; Local search; UniTime
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Hana Rudová, Ph.D., učo 3840. Změněno: 4. 9. 2018 12:48.
Anotace
This paper presents an innovative approach to curriculum-based timetabling. To capture complex relations of real life curriculum-based timetabling problems, curricula are defined by a rich model that includes optional courses and course groups among which students are expected to take a subset of courses. In addition, courses may contain alternative course sections. A transformation between the proposed curriculum model and student course enrollments is formalized and a local search algorithm generating corresponding enrollments is introduced. While the proposed curriculum model is too complicated for existing curriculum-based solvers, the transformation enables curriculum-based timetabling in any existing enrollment-based course timetabling solver. The approach was implemented in a well established enrollment-based course timetabling system UniTime. The system has been successfully applied in practice at the Faculty of Education at Masaryk University for about 7,500 students and 260 curricula and at the Faculty of Sports Studies at Masaryk University for about 1,400 students and 25 curricula. Experimental results related with these problems are demonstrated for two semesters.
Návaznosti
GAP202/12/0306, projekt VaVNázev: Dyschnet - Dynamické plánování a rozvrhování výpočetních a síťových zdrojů (Akronym: Dyschnet)
Investor: Grantová agentura ČR, Dyschnet - Dynamické plánování a rozvrhování výpočetních a síťových zdrojů
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 06:27