VINKLER, Marek, Vlastimil HAVRAN, Jiří BITTNER a Jiří SOCHOR. Parallel On-Demand Hierarchy Construction on Contemporary GPUs. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. USA: IEEE, 2016, roč. 22, č. 7, s. 1886-1898. ISSN 1077-2626. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/TVCG.2015.2465898.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Parallel On-Demand Hierarchy Construction on Contemporary GPUs
Autoři VINKLER, Marek (203 Česká republika, garant, domácí), Vlastimil HAVRAN (203 Česká republika), Jiří BITTNER (203 Česká republika) a Jiří SOCHOR (203 Česká republika, domácí).
Vydání IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, USA, IEEE, 2016, 1077-2626.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 2.840
Kód RIV RIV/00216224:14330/16:00089132
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1109/TVCG.2015.2465898
UT WoS 000377475200010
Klíčová slova anglicky ray tracing; GPU; bounding volume hierarchies; kd-trees; lazy build
Štítky best1
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 27. 4. 2017 05:44.
Anotace
We present the first parallel on-demand spatial hierarchy construction algorithm targeting ray tracing on many-core processors such as GPUs. The method performs simultaneous ray traversal and spatial hierarchy construction focused on the parts of the data structure being traversed. The method is based on a versatile framework built around a task pool and runs entirely on the GPU. We show that the on-demand construction can improve rendering times compared to full hierarchy construction. We evaluate our method on both object (BVH) and space (kd-tree) subdivision data structures and compare them mutually. The on-demand method is particularly beneficial for rendering large scenes with high occlusion. We also present SAH kd-tree builder that outperforms previous state-of-the-art builders running on the GPU.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:41