2016
Performance Comparison of Bounding Volume Hierarchies and Kd-trees for GPU Ray Tracing
VINKLER, Marek, Vlastimil HAVRAN a Jiří BITTNERZákladní údaje
Originální název
Performance Comparison of Bounding Volume Hierarchies and Kd-trees for GPU Ray Tracing
Autoři
VINKLER, Marek (203 Česká republika, garant, domácí), Vlastimil HAVRAN (203 Česká republika) a Jiří BITTNER (203 Česká republika)
Vydání
Computer Graphics Forum, Wiley-Blackwell, 2016, 0167-7055
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 1.611
Kód RIV
RIV/00216224:14330/16:00089133
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
UT WoS
000388498500005
Klíčová slova anglicky
ray tracing; performance comparison; object-partitioning; space-partitioning; GPU
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2017 11:07, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
We present a performance comparison of bounding volume hierarchies and kd-trees for ray tracing on many-core architectures (GPUs). The comparison is focused on rendering times and traversal characteristics on the GPU using data structures that were optimized for very high performance of tracing rays. To achieve low rendering times, we extensively examine the constants used in termination criteria for the two data structures. We show that for a contemporary GPU architecture (NVIDIA Kepler) bounding volume hierarchies have higher ray tracing performance than kd-trees for simple and moderately complex scenes. On the other hand, kd-trees have higher performance for complex scenes, in particular for those with high depth complexity. Finally, we analyse the causes of the performance discrepancies using the profiling characteristics of the ray tracing kernels.