J 2016

Performance Comparison of Bounding Volume Hierarchies and Kd-trees for GPU Ray Tracing

VINKLER, Marek, Vlastimil HAVRAN a Jiří BITTNER

Základní údaje

Originální název

Performance Comparison of Bounding Volume Hierarchies and Kd-trees for GPU Ray Tracing

Autoři

VINKLER, Marek (203 Česká republika, garant, domácí), Vlastimil HAVRAN (203 Česká republika) a Jiří BITTNER (203 Česká republika)

Vydání

Computer Graphics Forum, Wiley-Blackwell, 2016, 0167-7055

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 1.611

Kód RIV

RIV/00216224:14330/16:00089133

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

UT WoS

000388498500005

Klíčová slova anglicky

ray tracing; performance comparison; object-partitioning; space-partitioning; GPU

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2017 11:07, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

We present a performance comparison of bounding volume hierarchies and kd-trees for ray tracing on many-core architectures (GPUs). The comparison is focused on rendering times and traversal characteristics on the GPU using data structures that were optimized for very high performance of tracing rays. To achieve low rendering times, we extensively examine the constants used in termination criteria for the two data structures. We show that for a contemporary GPU architecture (NVIDIA Kepler) bounding volume hierarchies have higher ray tracing performance than kd-trees for simple and moderately complex scenes. On the other hand, kd-trees have higher performance for complex scenes, in particular for those with high depth complexity. Finally, we analyse the causes of the performance discrepancies using the profiling characteristics of the ray tracing kernels.