VINKLER, Marek, Vlastimil HAVRAN a Jiří BITTNER. Performance Comparison of Bounding Volume Hierarchies and Kd-trees for GPU Ray Tracing. Computer Graphics Forum. Wiley-Blackwell, 2016, roč. 35, č. 8, s. 68-79. ISSN 0167-7055. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1111/cgf.12776.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Performance Comparison of Bounding Volume Hierarchies and Kd-trees for GPU Ray Tracing
Autoři VINKLER, Marek (203 Česká republika, garant, domácí), Vlastimil HAVRAN (203 Česká republika) a Jiří BITTNER (203 Česká republika).
Vydání Computer Graphics Forum, Wiley-Blackwell, 2016, 0167-7055.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 1.611
Kód RIV RIV/00216224:14330/16:00089133
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12776
UT WoS 000388498500005
Klíčová slova anglicky ray tracing; performance comparison; object-partitioning; space-partitioning; GPU
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 27. 4. 2017 11:07.
Anotace
We present a performance comparison of bounding volume hierarchies and kd-trees for ray tracing on many-core architectures (GPUs). The comparison is focused on rendering times and traversal characteristics on the GPU using data structures that were optimized for very high performance of tracing rays. To achieve low rendering times, we extensively examine the constants used in termination criteria for the two data structures. We show that for a contemporary GPU architecture (NVIDIA Kepler) bounding volume hierarchies have higher ray tracing performance than kd-trees for simple and moderately complex scenes. On the other hand, kd-trees have higher performance for complex scenes, in particular for those with high depth complexity. Finally, we analyse the causes of the performance discrepancies using the profiling characteristics of the ray tracing kernels.
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 09:32