KLÍMOVÁ, Viktorie a Vladimír ŽÍTEK. Znalostní regiony v Evropě. Online. In Pavla Slavíčková, Jaromír Tomčík. Znalosti pro tržní praxi 2015. Ženy-podnikatelky v minulosti a současnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, s. 367-375. ISBN 978-80-87533-12-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Znalostní regiony v Evropě
Název anglicky Knowledge regions in Europe
Autoři KLÍMOVÁ, Viktorie (203 Česká republika, garant, domácí) a Vladimír ŽÍTEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Olomouc, Znalosti pro tržní praxi 2015. Ženy-podnikatelky v minulosti a současnosti. od s. 367-375, 9 s. 2015.
Nakladatel Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/15:00089144
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-87533-12-3
UT WoS 000380496800040
Klíčová slova česky znalosti; inovace; region; Evropa
Klíčová slova anglicky knowledge; innovation; region; Europe
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 12. 12. 2016 14:11.
Anotace
Tvorba a šíření znalostí jsou důležitým předpokladem pro rozvoj inovací a pro produkci statků s vysokou přidanou hodnotou. Z hlediska inovační výkonnosti se mezi jednotlivými regiony vyskytují velké rozdíly, neboť každý region má jiné podmínky a jiný potenciál pro vznik a šíření inovací. V Evropě existují regiony, které lze nazvat jako inovační lídry nebo znalostní a inovační centra. Mezi takové patří například Bádensko-Württembersko v Německu, Tampere ve Finsku nebo Noord Brabant v Nizozemí. Cílem článku je analyzovat příčiny úspěchu excelentních znalostních regionů v Evropě. Analýza je provedena prostřednictvím případových studií vybraných regionů. Mezi časté příčiny jejich úspěchu patří přítomnost velké inovační firmy, kvalitní univerzity a silné zastoupení výzkumu. Důležitá je také vládní podpora a kvalitní proinovační prostředí. Případové studie potvrzují, že záleží i na historickém vývoji a vlivu náhody.
Anotace anglicky
Creation and diffusion of knowledge represent important prerequisites for innovation development and production of goods with high added value. With respect to innovation performance the big differences among regions can be observed, because each region has different conditions and potential for launching and diffusion of innovations. There exist some regions in Europe that can be called as innovation leaders or knowledge and innovation centres. For example Baden-Württemberg in Germany, Tampere in Finland or Noord Brabant in Netherland belong to the group of such regions. The aim of this article is to analyse the causes of success of excellent knowledge regions in Europe. The analysis is carried out on the basis of case studies of selected regions. Among often factors of their success it is possible to put the existence of big innovative company, quality universities and strong research and development. Also the government support and good proinnovative environment are important preconditions. The case studies confirm that the success also depends on historical development and influence of chance.
Návaznosti
MUNI/A/1244/2014, interní kód MUNázev: Možnosti implementace vybraných veřejných politik v územním rozvoji (Akronym: VEPOUR)
Investor: Masarykova univerzita, Možnosti implementace vybraných veřejných politik v územním rozvoji, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 22. 6. 2024 02:00