Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1316027, author = {Černý, Michal}, address = {Brno}, keywords = {curatorship; educational technology; Digital Library}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-88123-03-3}, publisher = {Flow}, title = {Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu}, url = {http://eknihy.knihovna.cz/kniha/digitalni-informacni-kuratorstvi-v-pedagogickem-kontextu}, year = {2015} }
TY - BOOK ID - 1316027 AU - Černý, Michal PY - 2015 TI - Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu VL - Neuveden PB - Flow CY - Brno SN - 9788088123033 KW - curatorship KW - educational technology KW - Digital Library UR - http://eknihy.knihovna.cz/kniha/digitalni-informacni-kuratorstvi-v-pedagogickem-kontextu L2 - http://eknihy.knihovna.cz/kniha/digitalni-informacni-kuratorstvi-v-pedagogickem-kontextu N2 - Publikace Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu představuje první českou monografii, která téma kurátorství přenáší do pedagogického prostředí. Nabízí jak širší pedagogický a technický pohled, tak také praktické informace a postřehy, takže může sloužit jako pedagogům praktikům, tak také teoreticky zaměřené odborné veřejnosti. Publikace postupuje od obecnějších pedagogických otázek - jak vypadá ICT v životě školy, Whittakerova modelu, diskuse otázky co je digitální kurátorství, jaký je jeho vztah ke vzdělávání, jaké by měly být kompetence kurátora atp. Dále se dostaneme k tématu tvorby osobního vzdělávacího prostředí a jednotlivým nástrojům na digitální kurátorství. Prostor je věnován také technickým otázkám, jako jsou digitální knihovny, RSS, Atom a dalším technologiím pro automatické doručování obsahu a v neposlední řadě speciálním službám, které jsou určeny přímo pro digitální informační kurátorství, většinou dokonce v pedagogickém kontextu. Kurátorství, jako jedna z cest k modernímu učení, vyžaduje mnohem více než jen aktivní činnost pedagoga nebo technické zázemí a prostředky. Vyžaduje především změnu myšlení, chuť vyjít z naučených rámců a experimentovat. Nachází se přitom přesně na pomezí informační vědy a pedagogiky. V informační vědě jistě bude čerpat poznatky z informačního chování, práce se zdroji, ale také vizuální prezentace dat. Z pedagogiky pak schopnost pracovat systematicky s tématem, dát mu ucelenou formu a příběh, vybrat přiměřené materiály a vytvořit takové osobní vzdělávací prostředí, které bude dlouhodobě funkční a povede k dobrým výsledkům. Publikace pedagogické, technické a kurátorské aspekty staví do jednoho celku, který je v kontextu konektivismu, ale i konstruktivismu funkční a potřebný pro rozvoj moderního vzdělávání. ER -
ČERNÝ, Michal. \textit{Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu (Digital information curatorship in the educational context)}. Brno: Flow, 2015, 85 pp. ISBN~978-80-88123-03-3.
|