ČERNÝ, Michal. Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty. Online. Brno: Flow, 2015. 86 s. ISBN 978-80-88123-04-0. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty
Název anglicky Webinars in Education: Pedagogical and Didactical Aspects
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Brno, 86 s. 2015.
Nakladatel Flow
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00084532
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-88123-04-0
Klíčová slova česky Webináře; Adobe Connect; ddiaktika; technologie ve vzdělávání; výzkum
Klíčová slova anglicky Webinars; Adobe Connect; didactics; technology in education; research
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 19. 11. 2021 16:19.
Anotace
Kniha představuje fenomén webinářů, které se dnes stále více uplatňují jak ve firemním, tak také ve formálním či neformální vzdělávání. Jde o formu, která není jen pasivním předáváním informací jako v případě záznamu přednášek (i když také je možné), ale klade důraz na interaktivitu výkladu a aktivitu každého jedince. Jde o cestu, jak vzdělávání doplnit o prvek, který mu zvyšuje atraktivitu a současně snižuje ekonomické náklady. Ukazuje jak technické způsoby řešení a nástroje, která lze pro realizaci webinářů použít, ale především se zaměřuje na pedagogické a didaktické aspekty problematiky. Důraz je kladen jednak na otázku, jak realizovat skutečně dobré a zajímavé webináře s patřičným vzdělávacím obsahem, který bude pro studenty skutečně přínosný a zajímavý, tak také na otázku jejich začlenění do procesu vzdělávání jako takového. Jednou z pedagogických teorií, o kterých se hovoří v souvislosti s rozvojem internetu a síťového učení je konketivismus, který klade důraz na vytváření znalostí v prostředí sítě, samostatnou tvůrčí aktivitu studenta a jeho schopnost se do velké míry vzdělávat sám. Jelikož jde o směr, který nemá doposud propracované didaktické metody, vnímáme jako užitečné se jim s velkou pečlivostí věnovat právě zde. A to především s ohledem na to, že právě webináře představují jednu z forem vzdělávání, které se označují jako typicky konektivistické. Obecné koncepty pedagogického charakteru jsou ilustrovány výzkumnými sondami, které dávají práci charakter výzkumné monografie.
Anotace anglicky
This book presents the phenomenon of webinars, that have been employed more and more frequently - in corporate, formal and informal education. This form is not just a passive way of passing on information, such as the recording of lectures are (although it is one of the possibilities), but it emphasises interactivity and the active role of each individual. It is a way to enhance teaching with an element that increases its attractiveness while cutting the economic costs. This publication shows the technical solutions and tools supporting the realisation of webinars, but for the most part it concentrates on the pedagogical and didactic aspects. The emphasis is put on the question of how to make quality, interesting webinars with appropriate educational content that are helpful and attractive for the students and on the implementation of webinars into the educational process. One of the pedagogical theories dealt with in connection with the development of the internet and online learning is connectivism, which emphasises the creation of knowledge in a network environment, creative individual activity of students and their ability of self-educate themselves to a large extent. Because this branch has lacked well-worked-out didactical methods, we find it useful to deal with them in a great detail here – especially taking into account that webinars are considered a typically connectivist form of education. General concepts of pedagogical character are illustrated by case studies that give this work a character of a research monograph.
Návaznosti
CZ.1.07/1.3.00/51.0035, interní kód MUNázev: INTERES - Informační technologie realizované spoluprací
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, INTERES - Informační technologie realizované spoluprací, 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 05:56