HUTEČKOVÁ, Sára, Zuzana FRYDRYCHOVÁ, Kateřina ŠVECOVÁ a Iva BUREŠOVÁ. Social self-regulation in the context of applied parental styles and preferred styles of coping in early and middle adolescence. In 6th ICEEPSY The International Conference on Education and Educational Psychology, Istanbul, 13-17 October 2015. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Social self-regulation in the context of applied parental styles and preferred styles of coping in early and middle adolescence
Autoři HUTEČKOVÁ, Sára (203 Česká republika, domácí), Zuzana FRYDRYCHOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina ŠVECOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Iva BUREŠOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 6th ICEEPSY The International Conference on Education and Educational Psychology, Istanbul, 13-17 October 2015, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Turecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00084567
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky adolescence; self-regulation; parental educational styles; coping; gender adolescence
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D., učo 11191. Změněno: 24. 2. 2016 18:08.
Anotace
The presented study is focused on mapping the topics of intentional self-regulation and coping in early and middle adolescence and selected contexts as gender differences and academic achievement. In this area we were interested in the relationship of self-regulation mechanisms, ways of spending free time and also the development of self-regulation in the context of coping, self-efficacy and self-esteem during adolescence. A significant connection between self-regulation and active coping strategies was found. We also found out that higher levels of elective selection and optimization are associated with academic outcomes. Suggestions for following research and implications of our findings will be discussed.
Návaznosti
MUNI/A/1226/2014, interní kód MUNázev: Ověření psychometrických vlastností diagnostických nástrojů pro screening výskytu a forem deprese a depresivity u dětí a dospívajících (Akronym: DEPRES)
Investor: Masarykova univerzita, Ověření psychometrických vlastností diagnostických nástrojů pro screening výskytu a forem deprese a depresivity u dětí a dospívajících, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 15:44