2015
Student Models for Prior Knowledge Estimation
ŘIHÁK, Jiří, Radek PELÁNEK a Juraj NIŽNANZákladní údaje
Originální název
Student Models for Prior Knowledge Estimation
Autoři
ŘIHÁK, Jiří (203 Česká republika, domácí), Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí) a Juraj NIŽNAN (703 Slovensko, domácí)
Vydání
Madrid, Proceedings of the 8th International Conference on Educational Data Mining, od s. 109-116, 8 s. 2015
Nakladatel
International Educational Data Mining Society
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/15:00084612
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-84-606-9425-0
Klíčová slova anglicky
geography fact; prior student knowledge; adaptive practice; student modeling
Změněno: 31. 3. 2016 14:57, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
Anotace
V originále
Intelligent behavior of adaptive educational systems is based on student models. Most research in student modeling focuses on student learning (acquisition of skills). We ocus on prior knowledge, which gets much less attention in modeling and yet can be highly varied and have important consequences for the use of educational systems. We describe several models for prior knowledge estimation – the Elo rating system, its Bayesian extension, a hierarchical model, and a networked model (multivariate Elo). We evaluate their performance on data from application for learning geography, which is a typical case with highly varied prior knowledge. The result show that the basic Elo rating system provides good prediction accuracy. More complex models do improve predictions, but only slightly and their main purpose is in additional information about students and a domain.
Návaznosti
MUNI/A/1159/2014, interní kód MU |
|