2015
Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení?
STAUDKOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení?
Název anglicky
Digital technology as a medium for educational content: tabooed learning
Autoři
STAUDKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00084622
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-261-0521-3
Klíčová slova anglicky
digital technology; learning in higher education; didactic functions
Změněno: 21. 3. 2016 11:44, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Příspěvek je zaměřen na způsoby využívání digitálních technologií ve studiu vysokoškolských studentů. V příspěvku je diskutována především otázka nahrazování vzdělávacího obsahu snadno a rychle dostupnými digitálními informacemi. Na základě analýzy dat byl tento fenomén pojmenován jako tabuizované učení. Studenti tento způsob práce deklarují jako neseriózní a povrchní, zároveň jej považují za naprosto běžný. Výsledky jsou diskutovány a vztaženy ke konceptu "přístupů k učení".
Anglicky
In this contribution, the author presents partial results of her qualitative research which focuses on the usage of digital technologies in a study of university students. This paper mainly discusses the issue of replacing educational content by easily and quickly accessible digital information. According to data analysis, this phenomenon has been identified as tabooed learning. Students acknowledge that this way of learning is impractical as it is not in harmony with the academic rules of working with digital content, but also consider this conduct as common. This question is embedded in the concept "approaches to learning".
Návaznosti
MUNI/A/1219/2014, interní kód MU |
|