k 2015

Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení?

STAUDKOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení?

Název anglicky

Digital technology as a medium for educational content: tabooed learning

Autoři

STAUDKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00084622

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-261-0521-3

Klíčová slova anglicky

digital technology; learning in higher education; didactic functions

Štítky

Změněno: 21. 3. 2016 11:44, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

Příspěvek je zaměřen na způsoby využívání digitálních technologií ve studiu vysokoškolských studentů. V příspěvku je diskutována především otázka nahrazování vzdělávacího obsahu snadno a rychle dostupnými digitálními informacemi. Na základě analýzy dat byl tento fenomén pojmenován jako tabuizované učení. Studenti tento způsob práce deklarují jako neseriózní a povrchní, zároveň jej považují za naprosto běžný. Výsledky jsou diskutovány a vztaženy ke konceptu "přístupů k učení".

Anglicky

In this contribution, the author presents partial results of her qualitative research which focuses on the usage of digital technologies in a study of university students. This paper mainly discusses the issue of replacing educational content by easily and quickly accessible digital information. According to data analysis, this phenomenon has been identified as tabooed learning. Students acknowledge that this way of learning is impractical as it is not in harmony with the academic rules of working with digital content, but also consider this conduct as common. This question is embedded in the concept "approaches to learning".

Návaznosti

MUNI/A/1219/2014, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty