STAUDKOVÁ, Hana. Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení? (Digital technology as a medium for educational content: tabooed learning). In Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň. 2015. ISBN 978-80-261-0521-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení?
Name (in English) Digital technology as a medium for educational content: tabooed learning
Authors STAUDKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00084622
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-261-0521-3
Keywords in English digital technology; learning in higher education; didactic functions
Tags mzok, rivok
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 21/3/2016 11:44.
Abstract
Příspěvek je zaměřen na způsoby využívání digitálních technologií ve studiu vysokoškolských studentů. V příspěvku je diskutována především otázka nahrazování vzdělávacího obsahu snadno a rychle dostupnými digitálními informacemi. Na základě analýzy dat byl tento fenomén pojmenován jako tabuizované učení. Studenti tento způsob práce deklarují jako neseriózní a povrchní, zároveň jej považují za naprosto běžný. Výsledky jsou diskutovány a vztaženy ke konceptu "přístupů k učení".
Abstract (in English)
In this contribution, the author presents partial results of her qualitative research which focuses on the usage of digital technologies in a study of university students. This paper mainly discusses the issue of replacing educational content by easily and quickly accessible digital information. According to data analysis, this phenomenon has been identified as tabooed learning. Students acknowledge that this way of learning is impractical as it is not in harmony with the academic rules of working with digital content, but also consider this conduct as common. This question is embedded in the concept "approaches to learning".
Links
MUNI/A/1219/2014, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 30/4/2024 16:15