ČOPF, Pavel. Asistent pedagoga, "nová" role na našich školách (Teacher Assistant, "new" role in our schools). In Škola, kde jsem člověkem. Mezinárodní konference Katedry sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 10.-12. 11. 2015, Brno. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Asistent pedagoga, "nová" role na našich školách
Name (in English) Teacher Assistant, "new" role in our schools
Authors ČOPF, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Škola, kde jsem člověkem. Mezinárodní konference Katedry sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 10.-12. 11. 2015, Brno, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00084652
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Asistent pedagoga
Keywords in English Teacher Assistant
Tags mzok, rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 21/3/2016 09:45.
Abstract
Cílem příspěvku je popsat roli asistenta pedagoga jako nový prvek na našich školách v širším kontextu. Důraz je položen na srovnání legislativních norem této "nové" role v našich školách se zkušenostmi z praxe. Teoretickým východiskem je zde Školský zákon (zákon č. 561/2004 Sb.) a následné legislativní normy (vyhláška č 147/2011 Sb., v § 7 etc.) upravující základní rámec činností asistenta pedagoga. Příspěvek komparuje praktické, osobní zkušenosti autora a teoretickou rovinu práce asistenta pedagoga a zasazuje je do kontextu školy jako celku. Popisuje spolupráci asistenta pedagoga s ostatními pedagogickými pracovníky a upozorňuje na nedostatky této komunikace. Příspěvek je koncipován jako základ pro budoucí případovou studii na výše popsané téma.
Abstract (in English)
The aim of this paper is to describe the role of an assistant teacher as a new element on our schools in a broader context. Emphasis is laid on the comparison of legislation of this "new" role in our schools with practical experience. There is a theoretical basis Education Act (Act no. 561/2004 Coll.) And subsequent legislation (Decree No. 147/2011 Coll., § 7 etc.) governing the basic framework for the teaching assistant. Contribution compares practical, personal experience of the author and theory and the work of the teacher's assistant and puts them into the context of the school as a whole. Assistant teacher describes cooperation with other educational staff and highlights the shortcomings of this communication. The article is conceived as a basis for a future case study on the above subject.
Links
MUNI/A/1219/2014, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 19/7/2024 11:26