ŘÍMÁNKOVÁ, Anna. Autoregulace jako faktor ovlivňující míru frekvence podvádění žáků. In XI. ročník mezinárodní konference. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, 10.-11. 11. 2015, Olomouc. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Autoregulace jako faktor ovlivňující míru frekvence podvádění žáků
Název anglicky Self-regulated Learning as a Factor Influencing the Rate of Cheating by Students
Autoři ŘÍMÁNKOVÁ, Anna (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání XI. ročník mezinárodní konference. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, 10.-11. 11. 2015, Olomouc, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00084715
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky autoregulace a autoregulační dovednosti; podvádění; pohlaví; žáci a studenti středních škol
Klíčová slova anglicky self-regulated learning and self-regulation skills; cheating; sex; high school pupils and students
Štítky mzok, rivok
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 21. 3. 2016 10:14.
Anotace
Pojem autoregulace se stává důležitým pedagogicko-psychologickým tématem a jednotlivé autoregulační dovednosti či kompetence se postupně zařazují mezi klíčové pojmy vzdělávacích záměrů. Vysoká míra autoregulace u žáků však nemusí mít ve školním prostředí čistě pozitivní důsledky, což ukazuje tento příspěvek. Přináší zjištění, že některé autoregulační dovednosti navyšují míru frekvence určitých druhů žákovského podvádění. U daných vlivů se také projevily jisté rozdíly mezi muži a ženami. Výsledky byly stanoveny na základě kvantitativního dotazníkového šetření provedeného na náhodně vybraném vzorku 346 studentů brněnských středních škol. Rozdělení autoregulace a podvádění na jednotlivé dimenze, které umožnilo detailnější prozkoumání vlivu mezi těmito proměnnými, proběhlo prostřednictvím faktorové analýzy.
Anotace anglicky
The term self-regulated learning is becoming an important pedagogical-psychological topic and individual self-regulation skills or competences are gradually inserting themselves among the key terms of educational proposals. This paper shows, that a high rate of self-regulation of students does not necessarily bring just positive effects in the school environment. It shows that some self-regulation skills increase the rate of some types of students' cheating. For those types there are some differences between men and women. The results of this study are based on a quantitative study of a random sample of 346 high school students in Brno collected using a questionnaire. The division of self-regulated learning and cheating into individual dimensions, performed using factor analysis, allowed for a more detailed study of the influences between these variables.
Návaznosti
MUNI/A/1219/2014, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 9. 6. 2024 15:34