JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Alena BENDOVÁ, Kateřina GAŽOVÁ, Marie HORÁČKOVÁ, Iva JANOUŠOVÁ, Lenka PAVLÍČKOVÁ, Kateřina ŠEVČÍKOVÁ, Jana VLČKOVÁ and Lucie ZIEMBOVÁ. Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení (School education: teacher - teaching, learner - learning). Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 196 pp. ISBN 978-80-210-7836-9. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7836-2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení
Name (in English) School education: teacher - teaching, learner - learning
Authors JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Alena BENDOVÁ, Kateřina GAŽOVÁ, Marie HORÁČKOVÁ, Iva JANOUŠOVÁ, Lenka PAVLÍČKOVÁ, Kateřina ŠEVČÍKOVÁ, Jana VLČKOVÁ and Lucie ZIEMBOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 196 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-7836-9
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-7836-2014
Keywords (in Czech) učitel; vyučování; žák; učení; školní vzdělávání
Keywords in English teacher; teaching; learner; learning; school education
Tags Munipress
Changed by Changed by: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Changed: 18/11/2015 11:51.
Abstract
Překládaná kniha obsahuje devět empirickovýzkumných studií, které z různých hledisek vypovídají o realitě naší současné školy: o školní výuce a její kvalitě anebo o žácích. Relativně pestrá skladba témat a zorných úhlů, z nich jsou studována a pojednávána, je sjednocena společnou snahou – co nejhlouběji rozumět školnímu dění s ohledem na hlavní poslání školy: umožňovat poznání svým žákům, motivovat je k němu a přinášet jim intelektuální zázemí, v němž lze poznávání vyhledávat, prohlubovat a rozvíjet. V odborné knize jsou rozpracovány teoretické rámce, metodologické přístupy a výzkumné nástroje umožňující realizovat výzkum z různých oblastí školního vzdělávání.
Abstract (in English)
This book incorporates nine empirical and review research papers that are representative of the reality of current school from various perspectives: they depict either school education and its quality or learners. A relatively wide range of topics and perspectives is presented under the umbrella of a common aim – to achieve deep understanding of school life with reference to the main goal of school: to provide knowledge for its learners, motivate them and offer intellectual background where such knowledge can be sought, perfected and developed.The monograph introduces theoretical background, methodological approaches and research instruments for research into various areas of school education.
PrintDisplayed: 19/9/2024 07:31