p 2015

Klima školy: Možnosti diagnostiky a cílené intervence

MAREŠ, Jan

Základní údaje

Originální název

Klima školy: Možnosti diagnostiky a cílené intervence

Název anglicky

School climate: Assesment and Intervention

Autoři

MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Krajská konference Sociální klima školy Hradec Králové, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00084782

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

psychosociální klima školy; diagnostika klimatu školy; intervence

Klíčová slova anglicky

school climate; school climate assesment; school climate intervention
Změněno: 5. 4. 2016 09:41, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek shrnuje zkušenosti s tvorbou a standardizací dotazníků mapujících klima školy, jejich praktickým využitím. Zabývá se i jejich alternativami v podobě využití jiných zdrojů informací ve škole a jiných způsobů získávání informací o klimatu školy a klimatu tříd. Autoevaluace klimatu školy je v příspěvku představována jako proces dialogu uvnitř školy a mapování potencionálně problémových oblastí, pokračující přes vlastní diagnostiku klimatu školy či jeho částí i způsoby práce s výsledky. Jako příklad dobré praxe slouží dotazníky a další nástroje dostupné on-line na http://evaluacninastroje.rvp.cz/ vzniklé v rámci projektu CZ.1.07/4.1.00/06.0014 "Cesta ke kvalitě".

Anglicky

This paper summarizes the experience with the creation and standardization surveys of school climate, and their use at school level. It also deals with the alternative sources of data in the form of the use of other sources of information in schools and other ways of getting information about school climate and climate classes. Self-evaluation of school climate in the paper presented as a process of dialogue within the school and mapping potential problem areas, continuing through proper diagnosis of school climate or its affiliates and ways to work with the results. As an example of good practice are presented questionnaires and other tools available online to http://evaluacninastroje.rvp.cz/ developed in the project CZ.1.07 / 4.1.00 / 06.0014 "Path to quality".