2015
Klima školy: Možnosti diagnostiky a cílené intervence
MAREŠ, JanZákladní údaje
Originální název
Klima školy: Možnosti diagnostiky a cílené intervence
Název anglicky
School climate: Assesment and Intervention
Autoři
MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Krajská konference Sociální klima školy Hradec Králové, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00084782
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
psychosociální klima školy; diagnostika klimatu školy; intervence
Klíčová slova anglicky
school climate; school climate assesment; school climate intervention
Změněno: 5. 4. 2016 09:41, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Příspěvek shrnuje zkušenosti s tvorbou a standardizací dotazníků mapujících klima školy, jejich praktickým využitím. Zabývá se i jejich alternativami v podobě využití jiných zdrojů informací ve škole a jiných způsobů získávání informací o klimatu školy a klimatu tříd. Autoevaluace klimatu školy je v příspěvku představována jako proces dialogu uvnitř školy a mapování potencionálně problémových oblastí, pokračující přes vlastní diagnostiku klimatu školy či jeho částí i způsoby práce s výsledky. Jako příklad dobré praxe slouží dotazníky a další nástroje dostupné on-line na http://evaluacninastroje.rvp.cz/ vzniklé v rámci projektu CZ.1.07/4.1.00/06.0014 "Cesta ke kvalitě".
Anglicky
This paper summarizes the experience with the creation and standardization surveys of school climate, and their use at school level. It also deals with the alternative sources of data in the form of the use of other sources of information in schools and other ways of getting information about school climate and climate classes. Self-evaluation of school climate in the paper presented as a process of dialogue within the school and mapping potential problem areas, continuing through proper diagnosis of school climate or its affiliates and ways to work with the results. As an example of good practice are presented questionnaires and other tools available online to http://evaluacninastroje.rvp.cz/ developed in the project CZ.1.07 / 4.1.00 / 06.0014 "Path to quality".