PUNOVÁ, Monika. Podpora resilience v praktickém vzdělávání studentů sociální práce. Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých. Agentura DAHA s.r.o., 2015, roč. 19, č. 4, s. 4-12. ISSN 1211-6378.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpora resilience v praktickém vzdělávání studentů sociální práce
Název anglicky The enhancement of resilience in field education of social work students
Autoři PUNOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých, Agentura DAHA s.r.o. 2015, 1211-6378.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/15:00084825
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky resiliency; field education; social work students
Změnil Změnila: doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D., učo 11547. Změněno: 13. 3. 2018 12:30.
Anotace
Stať je zaměřena na praktické vzdělávání vysokoškolských studentů sociální práce z hlediska možného využití konceptu resilience (nezdolnosti). Nejprve je představen historický vývoj profese sociální práce, který směřoval od deficitních modelů směrem k sociální práci orientované na silné stránky jedinců. Perspektiva zaměřená na silné stránky jedinců vychází ze základního předpokladu, že jejich potenciály jsou přirozenými zdroji, díky kterým mohou dosahovat požadovaných změn v jejich obtížných životních situacích. Následně je představen koncept resilience, který je zaměřený na podporu člověka (např. studenta, klienta či sociálního pracovníka) při vyrovnávání se s obtížnými životními situacemi. Autor uvádí vybrané rizikové a protektivní činitele praktického vzdělávání studentů a uvádí možná doporučení pro tvorbu curricula praktického vzdělávání.
Anotace anglicky
This essay focuses on practical training of high school´s social work from a resilience concept. Its starting point is the historical development of social work, which evolved from deficient models towards social work focused on the strengths of individuals. Strengths-Based Perspective is based on the fundamental assumption that the strengths of persons become natural resources through which they can achieve the desired changes in their difficult life situation. We decided to work with the resilience concept, that supports the person (whether a student, client or social worker) in terms of their strengths and which supports their ability to cope with adverse life situations. Author analyses possible risk and protective factors of field education in placements and discusses possible implications on the practical curriculum education.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 01:17