PUNOVÁ, Monika. Podpora resilience v praktickém vzdělávání studentů sociální práce. Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých. Agentura DAHA s.r.o., 2015, roč. 19, č. 4, s. 4-12. ISSN 1211-6378. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1318388, author = {Punová, Monika}, article_number = {4}, keywords = {resiliency; field education; social work students}, language = {cze}, issn = {1211-6378}, journal = {Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých}, title = {Podpora resilience v praktickém vzdělávání studentů sociální práce}, volume = {19}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1318388 AU - Punová, Monika PY - 2015 TI - Podpora resilience v praktickém vzdělávání studentů sociální práce JF - Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých VL - 19 IS - 4 SP - 4-12 EP - 4-12 PB - Agentura DAHA s.r.o. SN - 12116378 KW - resiliency KW - field education KW - social work students N2 - Stať je zaměřena na praktické vzdělávání vysokoškolských studentů sociální práce z hlediska možného využití konceptu resilience (nezdolnosti). Nejprve je představen historický vývoj profese sociální práce, který směřoval od deficitních modelů směrem k sociální práci orientované na silné stránky jedinců. Perspektiva zaměřená na silné stránky jedinců vychází ze základního předpokladu, že jejich potenciály jsou přirozenými zdroji, díky kterým mohou dosahovat požadovaných změn v jejich obtížných životních situacích. Následně je představen koncept resilience, který je zaměřený na podporu člověka (např. studenta, klienta či sociálního pracovníka) při vyrovnávání se s obtížnými životními situacemi. Autor uvádí vybrané rizikové a protektivní činitele praktického vzdělávání studentů a uvádí možná doporučení pro tvorbu curricula praktického vzdělávání. ER -
PUNOVÁ, Monika. Podpora resilience v praktickém vzdělávání studentů sociální práce. \textit{Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých}. Agentura DAHA s.r.o., 2015, roč.~19, č.~4, s.~4-12. ISSN~1211-6378.
|