Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1319524, author = {Šindelková, Monika and Plucková, Irena and Málková, Alžběta}, booktitle = {Projektové vyučování v přírodovědných předmětech XIII.}, keywords = {Project-based learning; integrated thematic education; role of teacher; role of student; motivation}, language = {cze}, isbn = {978-80-7290-842-4}, title = {Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?}, year = {2015} }
TY - CONF ID - 1319524 AU - Šindelková, Monika - Plucková, Irena - Málková, Alžběta PY - 2015 TI - Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka? SN - 9788072908424 KW - Project-based learning KW - integrated thematic education KW - role of teacher KW - role of student KW - motivation N2 - Projektová výuka využívá skutečnosti, že projekt je pro žáky či studenty motivem sám o sobě. Podporuje rozvoj klíčových kompetencí ve vzdělávacím procesu. Projekt vychází z logiky životní reality, přispívá k individualizaci výuky a umožňuje vnitřní diferenciaci. Zda je projektová výuka vhodnou metodou nebo lépe podle některých autorů formou vzdělávání i na vysoké škole by se mohly vést rozsáhlé diskuse. V dnešní době se setkáváme spíše s pozitivními ohlasy především od pedagogů základních a středních škol. Následující text ukazuje na využití projektové výuky v přípravě budoucích učitelů chemie a dalších přírodovědných předmětů na PedF MU v Brně. Hlavním přínosem této výuky je jednak napravit mnohé mylné představy o projektové výuce a zároveň seznámit studenty přírodovědných předmětů se všemi fázemi zpracování kvalitního projektu, jehož cílem je příprava a realizace integrované tematické výuky pro žáky prvního stupně základní školy. Pro realizaci vytvořeného integrovaného tematického vyučování je vybrána základní škola zaměřující se na problematické žáky a na žáky s poruchami učení či chování. V neposlední řadě si studenti utříbí základní rozdíly mezi projektovou a integrovanou tematickou výukou. ER -
ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ a Alžběta MÁLKOVÁ. Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka? In \textit{Projektové vyučování v přírodovědných předmětech XIII.}. 2015. ISBN~978-80-7290-842-4.
|