Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1320454, author = {Kirkosová, Kateřina}, address = {Trnava}, booktitle = {Megatrendy a médiá 2015: Mediálna farma II.}, editor = {doc. PhDr. Dana Petranová, PhD., doc.PhDr.Hana Pravdová,PhD., JUDr. Mgr. Martin Solík, PhD.}, keywords = {sociology of art; symbolic capital; economic capital; book publishing; branding}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Trnava}, isbn = {978-80-8105-722-9}, pages = {182-210}, publisher = {Fakulta masmediálnejkomunikácie UCM}, title = {Chceme být Applem mezi nakladateli: strategie budování brandu v současném českém nakladatelském poli}, url = {https://www.academia.edu/14028336/Chceme_b%C3%BDt_Applem_mezi_nakladateli_strategie_budov%C3%A1n%C3%AD_brandu_v_sou%C4%8Dasn%C3%A9m_%C4%8Desk%C3%A9m_nakladatelsk%C3%A9m_poli}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1320454 AU - Kirkosová, Kateřina PY - 2015 TI - Chceme být Applem mezi nakladateli: strategie budování brandu v současném českém nakladatelském poli PB - Fakulta masmediálnejkomunikácie UCM CY - Trnava SN - 9788081057229 KW - sociology of art KW - symbolic capital KW - economic capital KW - book publishing KW - branding UR - https://www.academia.edu/14028336/Chceme_b%C3%BDt_Applem_mezi_nakladateli_strategie_budov%C3%A1n%C3%AD_brandu_v_sou%C4%8Dasn%C3%A9m_%C4%8Desk%C3%A9m_nakladatelsk%C3%A9m_poli N2 - V tomto příspěvku chápu knižní průmysl jako významnou součást širšího mediálního průmyslu a soustředím se na strategie pro vytváření a upevňování obchodní značky v současném českém nakladatelském poli. V návaznosti na konceptualizaci uměleckého pole francouzského socio-loga Pierra Bourdieu chápu knižní nakladatele jako svého druhu dvojí agenty. Ideálně musejí umět funkčně a invenčně skloubit logiku světa umění a logiku světa obchodu, jež jsou často vnímány jako protikladné až neslučitelné. Představím způsoby, jak se s tímto inherentním pnu-tím vyrovnávají malí, střední i velcí nakladatelé a zaměřím se na mechanismy budování ediční-ho profilu či způsoby zvýznamňování značky mezi žánrově či tematicky podobnou produkcí. Shrnu, jakou roli hraje nakladatelská značka pro čtenáře a jakou pro obchodní partnery (např. při jednání s literárními agenturami). Závěrem se pokusím zhodnotit, jaký manévrovací prostor nakladatelství spolu s rozpoznatelnou značkou jakožto specifickou formou symbolického kapi-tálu získává, například pro hodnotové rekódování hierarchie literárních žánrů (krimi, erotická literatura). ER -
KIRKOSOVÁ, Kateřina. Chceme být Applem mezi nakladateli: strategie budování brandu v současném českém nakladatelském poli. In doc. PhDr. Dana Petranová, PhD., doc.PhDr.Hana Pravdová,PhD., JUDr. Mgr. Martin Solík, PhD. \textit{Megatrendy a médiá 2015: Mediálna farma II.}. Trnava: Fakulta masmediálnejkomunikácie UCM. s.~182-210. ISBN~978-80-8105-722-9. 2015.
|