MILLOVÁ, Katarína, Nela BINAROVÁ, Ester DETÁRYOVÁ, Karina HANIŠOVÁ, Aneta KLECHOVÁ, Hana KOVÁŘOVÁ, Josef PRÁŠEK a Hana ŘÁDOVÁ. Vývoj seberegulačních strategií v období vynořující se dospělosti. Online. In Bozogáňová, Miroslava; Kopaničáková, Miroslava; Výrost, Jozef. Sociálne procesy a osobnosť 2014. Človek a spoločnosť. Vydanie prvé. Košice: Spoločenskovedný ústav SAV Košice, 2015, s. 354-362. ISBN 978-80-89524-18-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vývoj seberegulačních strategií v období vynořující se dospělosti
Název anglicky Development of self-regulatory strategies in the emerging adulthood
Autoři MILLOVÁ, Katarína (703 Slovensko, garant, domácí), Nela BINAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Ester DETÁRYOVÁ (203 Česká republika, domácí), Karina HANIŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Aneta KLECHOVÁ (203 Česká republika, domácí), Hana KOVÁŘOVÁ (203 Česká republika, domácí), Josef PRÁŠEK (203 Česká republika, domácí) a Hana ŘÁDOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Vydanie prvé. Košice, Sociálne procesy a osobnosť 2014. Človek a spoločnosť, od s. 354-362, 9 s. 2015.
Nakladatel Spoločenskovedný ústav SAV Košice
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50101 Psychology
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00085155
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-89524-18-1
Klíčová slova česky seberegulace; zvládání stresu; výchovné styly; self-efficacy; sebehodnocení; vynořující se dospělost
Klíčová slova anglicky self-regulation; coping; parenting styles; self-efficacy; self-esteem; emerging adulthood
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Katarína Millová, Ph.D., učo 64592. Změněno: 13. 4. 2018 10:07.
Anotace
Seberegulace je základním aspektem fungování zahrnující modulaci chování i prožívání. Seberegulační strategie působí jako protektivní faktory, které pozitivně ovlivňují další život. Ve výzkumu jsme se zaměřili na seberegulaci v souvislosti se zvládáním stresu, výchovnými styly, self-efficacy a sebehodnocením v období klíčovém pro rozvoj seberegulačních strategií. Soubor je tvořen studenty MU (19-29 let), kteří vyplnili online dotazníky: Rosenbergovu škálu sebehodnocení, Dotazníky sociální a akademické seberegulace, Škálu generalizovaného pocitu vlastní účinnosti, Inventář copingových strategií a Škálu vnímaného rodičovského stylu. Výsledky regresní analýzy ukázaly, že největší podíl variability akademické seberegulace vysvětlují copingové strategie (zejména sociální opora a vyhýbání se problému) u sociální seberegulace vysvětlují největší podíl self-charakteristiky (zejména self-efficacy).
Anotace anglicky
Self-regulation is fundamental aspect of functioning involving behavior and experience modulation. Self-regulatory strategies serve as protective factors that positively influence future life. We focused on self-regulation in the context of coping with stress, parenting styles, self-efficacy and self-esteem in a crucial period for the development of self-regulatory strategies. Sample consisted of MU students (19-29 years) who completed online questionnaires: Rosenberg Self-esteem Scale, Academic and Social SOC Questionnaires, Generalized Self-Efficacy Scale, Coping Strategies Inventory and Perception of Parents Scale. Regression analysis results showed that biggest variability proportion of academic self-regulation types was explained coping strategies (especially social support and problem avoidance). Self-characteristics (especially self-efficacy) explained biggest variability in social self-regulation.
VytisknoutZobrazeno: 7. 10. 2024 15:27