ŠTĚPÁNEK, Kamil. Karel IV. – člověk i vladař v didaktizovaných médiích a výuce dějepisu. Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/2. Brno: Masarykova univerzita, 2015, roč. 29/2015, č. 2, s. 114-125. ISSN 1211-6068. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1321561, author = {Štěpánek, Kamil}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, keywords = {history teaching; didactics of history; medial education; Charles IV.;}, language = {cze}, issn = {1211-6068}, journal = {Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/2}, title = {Karel IV. – člověk i vladař v didaktizovaných médiích a výuce dějepisu}, volume = {29/2015}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1321561 AU - Štěpánek, Kamil PY - 2015 TI - Karel IV. – člověk i vladař v didaktizovaných médiích a výuce dějepisu JF - Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/2 VL - 29/2015 IS - 2 SP - 114-125 EP - 114-125 PB - Masarykova univerzita SN - 12116068 KW - history teaching KW - didactics of history KW - medial education KW - Charles IV.; N2 - Osobnost Karla IV. se od středověku těšila zájmu, který v moderní době nazýváme mediální publicitou. Máme přitom na mysli zejména obrazová média, jejichž sdělení byla určena nejrůznějším příjemcům, ale také učebnice a další didaktické pomůcky. Akceptování fenoménu historické kultury však předpokládá, že se zmíněná obrazová sdělení místo pouhé ilustrace stanou kvalitativně novým výukovým prostředkem. Předkládaný text po analýze vývoje zobrazování tohoto panovníka (od gotické malby až po hraný film, platidla nebo poštovní známky) na vhodných příkladech komentuje propojení mediální výchovy a dějepisné edukace s cílem rozvoje historického vědomí žáka, i jeho mediální gramotnosti. ER -
ŠTĚPÁNEK, Kamil. Karel IV. – člověk i vladař v didaktizovaných médiích a výuce dějepisu. \textit{Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/2}. Brno: Masarykova univerzita, 2015, roč.~29/2015, č.~2, s.~114-125. ISSN~1211-6068.
|