ŠTĚPÁNEK, Kamil. „NEJVĚTŠÍ ČECH“ NA POŠTOVNÍ ZNÁMCE V KONTEXTU HISTORICKÉ EDUKACE. Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/2. Brno: Masarykova univerzita, 2015, roč. 29/2015, č. 2, s. 139-142. ISSN 1211-6068.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název „NEJVĚTŠÍ ČECH“ NA POŠTOVNÍ ZNÁMCE V KONTEXTU HISTORICKÉ EDUKACE
Název anglicky “The Greatest Czech” on a postage stamp in the context of historical education
Autoři ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/2, Brno, Masarykova univerzita, 2015, 1211-6068.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00085274
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky history teaching; didactics of history; medial education; postage stamps; Charles IV.;
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc., učo 516. Změněno: 15. 12. 2015 17:30.
Anotace
Text vychází z charakteristických znaků a specifik poštovních známek jako zdroje informací o historické skutečnosti. Zkoumá dobové souvislosti a podněty vyobrazení českého krále a římského císaře Karla IV. na poštovních známkách. Na konkrétních příkladech a komentářích dokládá edukační potenciál poštovních známek při rozvíjení mezioborové kooperace i didaktické a metodické aspekty uplatnění v dějepisné výuce.
Anotace anglicky
The text is based on the characteristics and specificities of postage stamps as a source of information about historical facts. It examines the contemporary context and impetus of representation of the Czech King and Roman Emperor Charles IV. on postage stamps. On specific examples and commentaries it illustrates the educational potential of postage stamps in the development of interdisciplinary cooperation, and teaching and methodological aspects of their use in history lessons.
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 04:15