Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1321787, author = {Černý, Michal and Chytková, Dagmar and Mazáčová, Pavlína and Šimková, Gabriela}, address = {Brno}, edition = {1.}, keywords = {information education; pedagogy; didactics; work with information; information behavior}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-88123-07-1}, publisher = {Flow}, title = {Informační vzdělávání pro učitele}, year = {2015} }
TY - BOOK ID - 1321787 AU - Černý, Michal - Chytková, Dagmar - Mazáčová, Pavlína - Šimková, Gabriela PY - 2015 TI - Informační vzdělávání pro učitele VL - Neuveden PB - Flow CY - Brno SN - 9788088123071 KW - information education KW - pedagogy KW - didactics KW - work with information KW - information behavior N2 - Kniha se systematicky věnuje tématice, která je v čem prostředí prozatím systematicky reflektovaná jen velice omezeně, totiž informační gramotnosti pedagogů. Je rozdělena do dvou částí. První část nabízí určité systematické pojetí problematiky informační gramotnosti a především východiska modelu informační gramotnosti, který představuje pramen a vrchol veškerého intelektuálního počínání v této oblasti. Autoři publikace zde presentují a systematicky analyzují Přechodový model informační gramotnosti a snaží se o jeho zakotvení v širších souvislostech jak pedagogických, tak také filosofických či sociologických. Model je složen ze sedmi oblastí – definování problému, informační vyhledávání, analýza informací, organisace informací, komunikace, tvorba znalostí a dokumentů. K nim je přiřazena vrstva informačního sebeřízení. Ta zahrnuje témata bezpečnosti, etiky či informační hygieny, tedy to, co bychom mohli označit za osobní informační management. Specifikum modelu spočívá nejen v přítomnosti informačního sebeřízení, ale také v pečlivé analýze všech možných přechodů. Oproti ostatním modelům tak nenabízí jen cyklický nebo naopak fragmentární pojetí práce s informacemi, ale usiluje o zdravý kompromisně pojatý model vycházející z pečlivé analýzy informačního chování. Druhá část pak ukazuje možnou implementaci jednotlivých témat do prostředí rozvoje informační gramotnosti pedagogů.Publikace tak kombinuje praktický a teoretický přístup ke vzdělávání pedagogů v oblasti informační gramotnosti a snaží se vytvořit určitý etalon toho, co by mělo být v minimální kompetenční výbavě pedagoga ve 21. století. Kniha je tak prvním pokusem o určitou kodifikaci problematiky a představuje základní odrazový můstek pro vzdělávání pedagogů v této oblasti. ER -
ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. \textit{Informační vzdělávání pro učitele}. 1. vyd. Brno: Flow, 2015, 133 s. ISBN~978-80-88123-07-1.
|