D 2014

Discourse Analysis in Social Educational Research

SEDLÁKOVÁ, Markéta

Základní údaje

Originální název

Discourse Analysis in Social Educational Research

Název česky

Diskurzivní analýza v sociálně pedagogickém výzkumu

Vydání

first. Zlín, Researches forum XIV. od s. 9-21, 99 s. 2014

Nakladatel

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7454-508-5

Klíčová slova česky

sociálně pedagogický výzkum; sociální konstrukce reality; každodennost vědění; náboženství; reflexe; diskurzivní analýza.

Klíčová slova anglicky

social educational research; social construction of reality; everyday knowledge; religion; reflection; discourse analysis.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 12. 2015 19:20, Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper presents a proposal for social educational research that is included in the dissertation of the author. The author's research leanings draw from social constructionivist and post-structural approaches. These approaches form the framework that bounds not only the conception of the research, but also the overall viewpoint and approach of the researcher. The author has focused her research activities on the everyday knowledge of immigrants as representatives of a socially disadvantaged group in the Czech educational milieu.