SEDLÁKOVÁ, Markéta. Discourse Analysis in Social Educational Research. In Viktor Pacholík, Adriana Wiegerová. Researches forum XIV. first. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014. s. 9-21, 99 s. ISBN 978-80-7454-508-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Discourse Analysis in Social Educational Research
Název česky Diskurzivní analýza v sociálně pedagogickém výzkumu
Autoři SEDLÁKOVÁ, Markéta.
Vydání first. Zlín, Researches forum XIV. od s. 9-21, 99 s. 2014.
Nakladatel Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7454-508-5
Klíčová slova česky sociálně pedagogický výzkum; sociální konstrukce reality; každodennost vědění; náboženství; reflexe; diskurzivní analýza.
Klíčová slova anglicky social educational research; social construction of reality; everyday knowledge; religion; reflection; discourse analysis.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Markéta Sedláková, Ph.D., učo 252937. Změněno: 19. 12. 2015 19:20.
Anotace
This paper presents a proposal for social educational research that is included in the dissertation of the author. The author's research leanings draw from social constructionivist and post-structural approaches. These approaches form the framework that bounds not only the conception of the research, but also the overall viewpoint and approach of the researcher. The author has focused her research activities on the everyday knowledge of immigrants as representatives of a socially disadvantaged group in the Czech educational milieu.
VytisknoutZobrazeno: 8. 3. 2021 17:48