2014
Discourse Analysis in Social Educational Research
SEDLÁKOVÁ, MarkétaZákladní údaje
Originální název
Discourse Analysis in Social Educational Research
Název česky
Diskurzivní analýza v sociálně pedagogickém výzkumu
Autoři
Vydání
first. Zlín, Researches forum XIV. od s. 9-21, 99 s. 2014
Nakladatel
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7454-508-5
Klíčová slova česky
sociálně pedagogický výzkum; sociální konstrukce reality; každodennost vědění; náboženství; reflexe; diskurzivní analýza.
Klíčová slova anglicky
social educational research; social construction of reality; everyday knowledge; religion; reflection; discourse analysis.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 12. 2015 19:20, Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper presents a proposal for social educational research that is included in the dissertation of the author. The author's research leanings draw from social constructionivist and post-structural approaches. These approaches form the framework that bounds not only the conception of the research, but also the overall viewpoint and approach of the researcher. The author has focused her research activities on the everyday knowledge of immigrants as representatives of a socially disadvantaged group in the Czech educational milieu.